A General Motors európai eladásai 6,5 százalékkal csökkentek tavaly, 2,04 millióra - csupán decemberben 14 százalékos volt a csökkenés -, s ezzel a társaság piaci részesedése 9,3 százalékra mérséklődött 9,4 százalékról. Egyedül a csoporthoz tartozó Chevrolet márka eladása nőtt, 10,7 százalékkal. Az Opel/Vauxhall 10,5 százalékkal, a Saab 22 százalékkal esett vissza.
A GM nagy európai riválisa, a francia Renault 7,2 százalékkal kevesebb autót adott el tavaly az európai piacon, ahol az átlagos visszaesés 8,1 százalék volt. Eközben piaci részesedése 9 százalékra nőtt 8,8 százalékról. A társaság az értékesítési nehézségek miatt egyelőre jegeli indiai terjeszkedési terveit, és nem építi meg újabb összeszerelő üzemét.
A BMW csoport globális eladásai 4,3 százalékkal csökkentek tavaly, 1,44 millióra, s bár maga a BMW márka változatlanul a legjobban megy a prémium kategóriában az egész világon, az eladások itt is közel 6 százalékkal estek. A csoporthoz tartozó Mini és Rolls-Royce modellekből viszont rekordszámban adtak el: 4,3, illetve 20 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Ugyanez a tendencia figyelhető meg Mercedes-Benznél a Smart paicán, mert miközben a Daimler csoport eladásai 2,3 százalékkal csökkentek, a Smarté 4,3 százalékkal emelkedett.
A válság az általában az európai gyártóknál jobban teljesítő ázsiai autógyárakat sem kíméli: a Hyundai pénteken jelentette be, hogy belföldi gyáraiban 25-30 százalékkal csökkenti termelését a kereslet pangása miatt. Dél-Koreában már meg is van az autóipari válság első áldozata: az ország öt nagy autóipari csoportja közöl a legkisebb, a Ssangyong Motor pénteken csődvédelmet kért tetemes veszteségei miatt.
Eközben a feltörekvő ázsiai piacokon töretlennek tűnik a fejlődés: Kínában tavaly 7,4 százalékkal, Vietnamban pedig 37 százalékkal bővült az autópiac.