A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, a német Continental tavaly 1,1 milliárd eurós veszteséggel zárta a múlt évet, szemben az egy évvel korábbi 1 milliárdos nettó profittal.
Az üzemi eredmény csak 0,2 százalékkal csökkent, 1,8 milliárd euróra, a bevétel pedig 45,8 százalékkal 24,239 milliárd euróra gyarapodott. Utóbbi kissé elmarad a 25 milliárdos vállalati előrejelzéstől.
A rossz eredményt az 1,2 milliárd eurós leírás mellett a nyersanyagok drágulásával, és a nemzetközi autópiac szűkülésével magyarázta a magyarországi érdekeltségekkel is rendelkező cég.
A vállalat vezetése erre az évre nem adott számszerű előrejelzést, csak azt jegyezte meg, hogy az első negyedév kezdetén tapasztalt értékesítéscsökkenés várhatóan gyorsulni fog, az autóipari piac egészében 10-25 százalékkal is szűkülhet idén, ezért "nem zárható ki, hogy az idei számok jelentősen eltérnek majd a tavalyi mutatóktól.
A cég egyébként nemrég került új tulajdonoshoz: az Európai Bizottság decemberben engedélyezte, hogy a világ második számú gördülőcsapágy-gyártója, a Schaeffler-csoport 12 milliárd euróért átvegye egyik fő riválisának számító, Continentalt, amely a gumiabroncsokon kívül fékrendszereket, hajtómű és futómű részegységeket, elektronikai alkatrészeket gyárt.