A központosított hivatalokra 8 helyett 124 milliárdot szán a kormány

Vágólapra másolva!
Az eredetileg tervezett 8 milliárd helyett már 124 milliárd forint szerepel a 2011-es költségvetésben az új közigazgatási rendszer működtetésére. A 19 megyei és budapesti hivatal "kormányablakaiban" 14 eddig szétszórt hivatal ügyeit lehet majd intézni.
Vágólapra másolva!

A 2011. január elsején megalakuló kormányhivatalok működési költsége 124 milliárd forint lesz jövőre - közölte a területi közigazgatásért felelős államtitkárság. Eredetileg a célra 8 milliárd forintot terveztek a büdzsébe, de akkor még nem fogadta el a parlament az új hivatali rendszert.

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkárságának tájékoztatása szerint az újonnan megalakuló kormányhivatalok költségvetése a fővárosi és megyei közigazgatási hivatalok tervezett büdzséjéből és a tizennégy területi szakigazgatási szerv költségvetéséhez tartozó előirányzatok átcsoportosításából jött létre, többletforrást nem tartalmaz.

A kormányhivatalokról szóló törvény elfogadása után módosító indítványokkal történhetett meg a költségvetési tervezet korrekciója - közölte az államtitkárság, megjegyezve, így csoportosították át a működési költségükhöz szükséges további 116 milliárd forintot.

A fővárosi és a 19 megyei kormányhivatal tizennégy területi államigazgatási szerv integrációjával jön létre (lásd keretes írásunkat). Ügyfélszolgálati irodáik, az úgynevezett kormányablakok az ország 29 pontján működnek majd.

A kormányhivatalok a kabinet általános hatáskörű területi államigazgatási szervei, székhelyük a megyeszékhelyeken van, a főváros és Pest megye esetében Budapesten. A hivatalokat kormánymegbízottak vezetik majd, akiket a közigazgatási miniszter javaslatára a miniszterelnök nevez ki.

Az államtitkárság tájékoztatása szerint a kormány célja a hivatalok létrehozásával az eddigi széttagolt, párhuzamosan működő területi kormányzati szerveket központosítsa, hogy ezzel a hivatali ügyintézést gyorsabbá, egyszerűbbé tegye.

A szervezeti integrációban részt vesznek a területi igazságügyi hivatalok, a megyei mezőgazdasági szakigazgatási hivatalok, a földhivatalok, a regionális egészségbiztosítási pénztárak, a regionális nyugdíjbiztosítási igazgatóságok, a regionális munkaügyi központok, a regionális munkaügyi felügyelőségek, a regionális munkavédelmi felügyelőségek, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság regionális felügyelőségei, a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal regionális irodái, az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat regionális intézetei, a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal mérésügyi és műszaki biztonsági hatóságai, a Nemzeti Közlekedési Hatóság regionális igazgatóságai, valamint az Oktatási Hivatal regionális igazgatóságai.