Idén 1,2 millió autót adna el az Audi

audi a6
Vágólapra másolva!
Rekordévet zárt tavaly az Audi, amely idén még több, 1,2 millió autó eladására készül. A cég vezérigazgatója kedden azt mondta, az Audi márka még sohasem volt ilyen erős. Kínában több mint egymillió kocsit adtak el, de Európában is az Audi az első számú prémiumautó.
Vágólapra másolva!

Az Audi 1,2 millió autó kibocsátására készül ebben az évben, miután történetének legjobb évét zárta 2010-ben - jelentette be kedden a cégcsoport ingolstadti sajtótájékoztatóján Rupert Stadler vezérigazgató. A társaság tavaly csaknem 1,1 millió autót szállított ki, 15 százalékkal többet, mint 2009-ben. Az árbevétel 18,8 százalékkal, 35,4 milliárd euróra nőtt, de a működési eredmény több mint duplájára, 108 százalékkal nőtt és elérte a 3,34 milliárd eurót.

Rupert Stadler szerint a 43,4 százalékos eladás-növekedést produkáló Kína mellett számos régióban erősített a cég, így az Egyesült Államokban is a piaci átlagnál nagyobb növekedést ért el. Mint mondta, "az Audi márka még sohasem volt ilyen erős".

Az eladások a 2008-as rekordévet is túlszárnyalták, Európában az Audi az első számú prémiumautó, az Egyesült Államokban először kelt el százezernél több autója, Kínában pedig, ahol az előző évben 228 ezer Audi talált gazdára, átlépték az egymilliós értékesítési határt - sorolta. Rupert Stadler megjegyezte: a tavalyi volt az első esztendő, amelynek végén 60 ezernél több embert foglalkoztatott a konszern, amiben a fejlesztések mellett szerepet játszott több leányvállalat konszolidálása is.

Mint mondta, idén mintegy kétezerrel emelkedik a létszám: körülbelül hétszáz fiatal tanulót fogadnak, 1200 - elsősorban a könnyűkarosszéria-építés és az elektromos meghajtás területére csoportosított - szakemberrel bővítenek, valamint kétszáz, eddig bérmunkában foglalkoztatott munkatársat vesznek státuszba.

"Fenntarthatóan és nyereségesen növekszik vállalatunk" - jegyezte meg Axel Strotbek, a konszern pénzügyi felelőse, aki ennek okát az eladások növelésében és a költségoptimalizálásban látja. A gyártási költségek a bevételnél szerényebb mértékben, 15,8 százalékkal emelkedtek tavaly, a cash flow kétötödével bővült, és elérte az 5,797 milliárd eurós szintet.

Az Audi vissza tudott térni a növekedési pályára, ám a jövőben a korábbinál nagyobb árfolyam- és alapanyagár-ingadozásokkal kell számolni, ami mind nehezebbé teszi a tervezést. Ugyanakkor - mint mondta - a piac reális optimizmusra ad okot. Hozzátette: januárban 22,8, februárban 20,6 százalékkal több autót adtak el, mint 2010 azonos időszakában; a fejlődésnek az európai exportpiacok adtak erős impulzust.

A konszern készülő fejlesztéseiről azt mondta: 2011 és 2015 között összesen 11 milliárd eurót fordítanak fejlesztésekre, elsősorban a modellpaletta, a hajtási rendszerek és a járművek hatékonyságának fejlesztésére összpontosítva. Ötmilliárd euró jut a fejlesztésekből Ingolstadtba és Neckarsulmba.