A gyenge reklámok húzták le a Disneyt

Vágólapra másolva!
Hiába számolt be tegnap este piaczárás után a Walt Disney éves alapon növekvő profitról és árbevételről, az elemzői várakozásokat csak az előbbi soron tudta túlszárnyalni a legendás szórakoztatóipari cég. A részvény több mint 2,5 százalékos eséssel reagált a gyorsjelentésre piaczárás után.
Vágólapra másolva!

A tavalyi év azonos időszakához képest 3,4 százalékkal tudta megnövelni árbevételét a Walt Disney, de a Bloomberg által gyűjtött konszenzustól némileg elmaradtak a harmadik naptári negyedévben elért számok (a vállalatnak ez volt a negyedik pénzügyi negyedéve). A szórakoztatóipari társaság ugyanakkor növelni tudta az egy részvényre jutó profitját, éves szinten több mint 15 százalékot hízott a mutató, ráadásul egy hajszállal a piaci várakozásokat is meg tudta verni a cég.

Disney táblázat

Az árbevétel elmaradása mögött elsősorban a film divízió teljesítményének és a reklámbevételek visszaesése áll. A Time Warnerhez hasonlóan a Disney esetében is gyengére sikerültek a reklámokból származó értékesítések.

A társaság vezérigazgatója szerint a nyári olimpiai játékoknak is szerepük volt abban, hogy kevesebben nézték a TV-csatornáikat. Hosszabb távon a menedzsment stabil üzletmenetre számít.

A következő negyedévben ugyanakkor néhány negatív folyamattal is szembe kell néznie a vállalatnak a vezérigazgató szerint. A sport közvetítési jogokhoz kapcsolódó költségek 170 millió dollárral lehetnek éves alapon nagyobbak. A film stúdió üzletág üzemi eredménye viszont 150 millió dollárral csökkenhet majd éves alapon a negyedik naptári negyedévben. E mögött az áll, hogy tavaly az Oroszlánkirály 3D és a Verdák 2 filmek nagy sikert arattak.

A film stúdió divízió megerősítése miatt október 30-án jelentette be a Walt Disney, hogy megvásárolják a Lucasfilmet, és belevágnak a Csillagok Háborúja folytatásába is.

A részvény 2,5 százalékos mínusszal reagált a gyorsjelentésre piaczárást követően.

Walt Disney (NYSE)
Disney (NYSE)