A lap azt írta, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1,25 milliárd forint bírságot szabott ki a MÁV-ra, a GYSEV-re és a MÁV Cargo utódcégére, mert szerinte a társaságok visszaéltek erőfölényükkel, amikor közösen állapították meg díjszabásukat. A MÁV büntetése 100 millió, a GYSEV-é 300 millió, a Rail Cargo Hungariáé 850 millió forint.
A szóvivő szerint a GYSEV vasúti árufuvarozási piaci gyakorlata az irányadó uniós és a hatályos magyar jogszabályoknak teljes mértékben megfelelt, a GVH által vizsgált időszakban és utána is - idézett a válaszból az MTI.
Április végén derült ki, hogy hamarosan lemond posztjáról a GYSEV vezérigazgatója, Dávid Ilona. A cégvezető, aki eddig is tagja volt a MÁV Zrt. igazgatóságának, a MÁV elnök-vezérigazgatója lesz, miközben a GYSEV-nél várhatóan megtartja az igazgatósági elnöki pozícióját.
A MÁV még nem döntött, hogy fellebbez-e a GVH döntése ellen - erre 30 napja van -, a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. pedig jelezte: befizeti a kiszabott bírságot, de kezdeményezni fogja a határozat bíróság előtti felülvizsgálatát.