5 év után először tudott profitot elérni a március 31-én végződött üzleti évében a Sony, miután az utolsó negyedévben 93,91 milliárd jen nettó nyereséget termelt a cég. A negyedéves adatok a főbb eredménysorok tekintetében sikerrel haladták meg az elemzői konszenzust, sőt az előző év azonos időszakát is.
A pozitív tartományba való visszakerülésre a Sony számos "segítséget" is felhasznált, ilyen a például a New York-i központjának eladásából származó bevételek, vagy akár az M3-ban lévő tulajdonrészének értékesítéséből származó bevételek. Az alaptevékenységből származó bevételek egyre gyengébben alakulnak az elmúlt években, a 4 negyedéves gördülő árbevétel a korábbi 9 ezer milliárd jenről már jó ideje 7 ezer milliárd alá csökkent.
Kérdéses lehet tehát, hogy a Sony újbóli éves profitja mennyire jelent egy esetleges fordulatot, semmint az egyszeri tételek okozta kedvezőbb eredményt. A kulcsterület, ahogy a pénzügyi vezető, Masaru Kato fogalmaz, az elektronikai üzletág lesz, ahol továbbra is egyre keményebb piaci körülményekkel kénytelen szembesülni a cég. Főleg a TV-bizniszt kellene jobban felpörgetni Kato szerint, ahol már 9 éve képtelen nyereséget elérni a Sony, legutóbb is 69,6 milliárd jen vesztesége keletkezett a cégnek.
A Sony számára azonban kiváló hír, hogy a japán jen az utóbbi hónapokban meglehetősen gyengén teljesít a dollárral szemben a japán jegybank monetáris politikájának hatására. Így a Sony a külföldön szerzett bevételeit magasabb árfolyamon válthatja jenre, ami magasabb árbevételt eredményez számára. Sőt, akár arra is van lehetősége a Sonynak, hogy alacsonyabb árakkal versenyezzen a vetélytársakkal, ami változatlan összegű jenbevételt eredményezne számukra. Ha pedig a sokak által várt folyamat folytatódik, az vélhetően a Sony árfolyamára is jelentős hatást gyakorolhat.
A Sony árfolyama (NYSE Arca ADR)