Nagy érdeklődés mutatkozhat az Airbus repülőgépek iránt a jövő héten kezdődő párizsi repülőgép kiállításon a gépeket gyártó EADS vezérigazgatója szerint. Tom Enders arra számít, hogy néhány száz megrendelést fognak kapni a kiállításon, bár a két évvel ezelőtti, csúcsnak számító 700 darabos megrendelést valószínűleg nem fogják tudni megdönteni - írja a Reuters.
A legnagyobb kereslet az új A350 típusú gépek iránt mutatkozhat, melyek épp a show-n fognak bemutatkozni a nagyközönség előtt, és az első néhány teszrepülést is a kiállítás ideje alatt végezheti el vele a vállalat. Az első A350-es gépeket jövőre szállíthatja le a francia cég, melyek EADS legújabb fejlesztései a kereskedelmi légiiparban, és kifejezetten a nagy rivális Boeing dupla hajtóműves, hosszabb gépeinek lesznek a vetélytársai. Enders elmondása szerint még számos kihívás áll előttük a géppel kapcsolatban, de rendkívül nagy reményekkel várják a piacra dobását.
Az új megrendelésekre pedig nagy szüksége lehet az EADS-nak, ha nem szeretne lemaradni a Boeinggel folytatott versenyben. Az utóbbi időszakban az amerikai rivális ugyanis "zsíros" üzleteket kötött, többek között a TUI Travel 6 milliárd dollár értékben rendelt 60 gépet a cégtől, míg a British Airways anyavállalata, az International Airlines Group 18 darab 787-es típusú utasszállító megvételéről írt alá szerződést a Boeinggel. Ezelőtt pedig a Ryanair rendelt 175 darab 737-est a vállalattól.
De az Airbus gépe iránt is nagy kereslet mutatkozott az elmúlt hónapokban, többek között a Singapore Airlines 30 gépet, a Lufthansa 102 gépet, az IAG pedig 18 darab A350 típusú gépet rendelt az EADS-tól. A nagy érdeklődést látva a francia cég menedzsmentje a korábban várt 700 helyett már 800 megrendeléssel számol erre az évre.
Erre pedig minden esélye megvan, mivel az első negyedévben már 408 megrendelést kapott az EADS, amivel messze túlszárnyalja a Boeinget, mely 212 darab megrendelést tudhat magáénak. Az utóbbi egy évben viszont a Boeing volt az "uralkodó", mivel 2012-ben összesen több mint 1300 darab gépet rendeltek tőle, míg az EADS-tól csupán 766-ot.
Az utóbbi két negyedévben mutatott javulásának köszönhetően az EADS kereskedelmi gépek eladásából származó bevétele az utóbbi két negyedévben már meghaladta a Boeing ilyen típusú bevételeit. A francia cég 11,6 milliárd dollárt kaszírozott az új megrendelésekből az első negyedévben, míg amerikai riválisa "csupán" 10,7 milliárdot.
Ez pedig az EADS árfolyamán is tükröződik, mely az utóbbi fél évben nagyobb emelkedésre volt képes, mint a Boeing részvényeié. Az EADS papírok már 50 százalékot meneteltek az elmúlt fél év alatt, míg amerikai riválisa "csak" 40 százalékos emelkedésre volt képes.