Közel sincs vége még az európai autópiac vesszőfutásának, legalábbis a Volkswagen pénzügyi vezetője, Hans Dieter Poetsch szerint. Poetsch úgy véli, hogy az autók iránti kereslet még jó ideig alacsony szinten maradhat, hiszen a nem túl rózsás makrogazdasági helyzet egyelőre még távol tartja a piactól a vásárlókat. A vezető szerint pedig ez a jelenség nem csak most érezteti hatását, hanem a következő évek teljesítményét is jelentősen befolyásolhatja majd.
A német gyártó így további költségcsökkentéseket hajt végre a következő években, valamint a hatékonyság elvének figyelembevételével a folyamatos belső átalakítások is szerves részét képezik majd az előttük álló éveknek. Szintén kiemelten fontos, hogy gyenge kereslet miatt számos - gyártással közvetlenül kapcsolatban nem álló - befektetéseket halaszt majd el a német gyártó. Érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy a Fiat viszont pont ellenkező stratégián van, mivel az olasz gyártó éppen a napokban jelentette be a Torinóban található Mirafiori gyárának bővítését, 1 milliárd euró értékben.
A defenzív taktika következtében pedig az idei évi számokkal kapcsolatban továbbra sem túl optimista a pénzügyi vezető, az operatív nyereség szintjét a 2012-es értékkel nagyjából megegyező, 11,5 milliárd euró közelében látja reálisnak.
Mivel a Bloomberg elemzői konszenzusa 11,9 milliárd eurós működési nyereséget várt, így a menedzsment 11,5 milliárd eurós várakozása továbbra is csalódásként értékelhető, bár érdemes hozzátenni, hogy a reggeli kereskedésben egyelőre nem látszik negatív reakció a befektetők oldaláról. Igaz ugyanakkor az is, hogy ez vélhetően annak köszönhető, hogy az interjú másik üzenete, a költségcsökkentések általában kedvező fogadtatásban részesülnek a befektetők felől.
A Volkswagen árfolyama (Xetra)