A többek között gyógyszereket, egészségügyi- és szépségápolási termékeket is gyártó amerikai Johnson & Johnson (J&J) több termékét sem árulja tovább az Amazon online portálján, írja a Wall Street Journal. Ugyanis a nem megfelelő ellenőrzés miatt azok közül több is sérülten, vagy szavatossági idejének lejárta után került a vásárlókhoz, ami miatt a márkanevükön csorba esett.
A problémás termékek az Amazonon, az úgynevezett harmadik felek által értékesítve kerültek a fogyasztókhoz. A J&J problémája az, hogy az Amazon nem ellenőrzi eléggé, hogy ezek a harmadik szereplők (az Amazonon, illetve a gyártócégen kívüliek) milyen minőségű termékeket adnak el a portálon keresztül. Az elmúlt napokban a J&J közvetlenül az Amazonon keresztül folytatja egyes termékeinek értékesítését, de ez még nem vonatkozik az összes korábban leállított cikkekre, nyilatkozták nevük elhalégatását kérő források a Wall Street Journalnek.
Az Amazon egyébként nem részletezi, hogyan oszik meg bevétele a saját és a harmadik felek általi eladások között. Viszont júliusban a pénzügyi igazgató annyit elmondott, hogy a harmadik felek által eladott termékek 40 százalékát tették ki a második negyedéves forgalomnak, írja a Reuters. Vagyis egyáltalán nem elhanyagolható az arányuk.
Az Amazon árfolyama nagyot ugrott október végi gyorsjelentése után, de a történelmi magasságokból azóta jelentősebbet korrigált vissza.