Odaért? Látta? Azonnal megnyitotta? Még ma válaszol? Gondolkozik? Ha mindez beletelik néhány napba, a spektrum tágul. Nem ér rá? Szabadságon van? Sokkal rosszabb? Minket kapásból nem olvas? Tulajdonképpen a spamfoldernek teszünk szívességet újra meg újra ékes stilisztikával? Illetve ne dramatizáljunk, semmi komoly, csak megfeledkezett róla, hogy már három napja írtunk neki? Megadta magát a számítógépe, előtte még el is utazott? Esetleg tényleg ki vagyunk tagadva?
Egy San Fransiscóban működő startup, a Streak olyan Chrome bővítményt fejlesztett, amellyel legalább a legfontosabb kérdést kipipálhatjuk. Ez az applikáció jelzi, ha a gmail címről elreppent levelünk olvasott státuszba került. (Persze csak azokra az emailekre igaz ez, amelyeket az alkalmazás letöltése után engedtünk el, egy múlt kedd óta húzódó hideg hallgatás okairól sajnos továbbra is marad a tippelgetés.) A beérkező mappában a levélcsík jobb szélén, nagyjából ott, ahol a csatolmányt jelző gemkapcsot találjuk, tompa szürkéről élénk zöldre vált egy szem ikon, ha a címzett megnyitotta a küldeményünket.
Ha pedig nyitva van a Gmail ablak, akár a háttérben, a monitor jobb alsó sarkában néhány másodpercre értesítés jelenik meg az épp megnyitott email címével.
A címzettnek ehhez nem kell rendelkeznie az applikációval. A leírás azt ígéri, hogy térképet is mellékel, éppen a tér melyik pontján ért célba az üzenetünk, mi egyelőre ezzel nem találkoztunk, de könnyen lehet, hogy mi értetlenkedtünk el valamit.
Nem a Streak az első startup, amely lecsapott a lehetőségre. A Bananatag kivételesen kanadai startup, és havi 5 email felett már fizetős, ráadásul még ígéret szintjén sem tájékoztat arról, hol tartózkodott a címzettünk olvasás közben. A felhasználói oldalon valóban pofonegyszerű rendszer – kattints a Bananatag fülre, hogy személyre szabd a beállításokat, illetve nyomj rá a tracking gombra, ha kíváncsi vagy a felelgetés részleteire – minden lényegeset bemutat ebben az alig másfél perces videóban. Az ő alkalmazásukat nemcsak a Gmail, az Outlook is érti.
Mindkét alkalmazás üzleti célokban lehet valódi segítség. Remekül egészítenek ki egy CRM-szoftvert, különösen az ügyfélszolgálati bejelentésekhez, a potenciális vagy valós ügyfelekkel való kommunikációban, a marketingkampányokhoz tartozó levelezésben jön jól. Kiegészítheti a sales, a support munkáját, felgyorsíthatja az ügymenetet, ha új embereket szeretnénk felvenni. Egyelőre, béta lévén, teljesen ingyenes, de a Streak úgy tervezi, a végleges fejlesztés bevezetése után is kínál majd nem fizetős változatot. Reméljük, abban automatikusan megjelenik a térkép is.