A kampány igazból nem egy, hanem két könyvet is támogat: az első The Leader's Guide címmel fog megjelenni valamikor az év második felében. Ezt a könyvet - amely a leírás szerint kézikönyvként fog szolgálni a korszerű vállalatvezetés területén - kizárólag azok kapják meg, akik támogatják a Kickstarter-kampányt, tehát kereskedelmi forgalomba nem kerül majd.
Ugyanezekből az emberekből - a crowdfunding-kampány támogatóiból - a szerző egy privát online-közösséget is szervez, amely pedig a tervek szerint alapul szolgál a következő könyvéhez. Ez utóbbi pillanatnyilag The Startup Way (A startup mód) munkacímen fut, és a tervek szerint 2016 vége felé vagy 2017 első hónapjaiban jelenik majd meg.
"Ennek a könyvnek az alapját az online fórumon folytatott beszélgetések képezik majd. Gyakorlatilag a közösséggel együtt írjuk majd meg" - mondta a koncepcióval kapcsolatban az ötletgazda, aki szerint a kezdeményezés egyszerre tekinthető kísérletnek a marketing valamint a kutatás területén.
Az, hogy maga az online közösség pontosan hogy működik majd, nagyban függ attól, hogy hányan állnak a kezdeményezés mögé - mondta Eric Ries (a cikkünk írásakor mintegy 1650 támogatónál tartott a kampány).
Érdekesség, hogy a kampány érdekében a szerzőnek módosítania kellett a kiadójával meglévő szerződését, hiszen a cégnek nemcsak abba kellett beleegyeznie, hogy a könyv anyagát ilyen rendhagyó módon gyűjtse össze a szerző, hanem ahhoz is a támogatásuk kellett, hogy az első könyv vásárlói automatikusan megkapják a második kötetet is.
Eric Ries korábbi bestsellere a Lean Startup magyarul is megjelent, fordítását és hazai kiadását egy magyar startup, a ShiwaForce támogatta. A tegnap kezdődött kampányt április 16-ig lehet támogatni. Ahhoz, hogy a könyveket is megkapjuk (mindkét kötetet digitális formátumban) minimum 21 dollárral kell beszállni.