A Deloitte 2015-ös közép-európai Fast 50 rangsora a 2011 és 2014 közötti időszakban elért árbevétel-növekedés alapján rangsorolja a vállalkozásokat. A ranglistát a szoftvergyártók és a médiacégek uralják: ez a két iparág 29, illetve 14 céggel képviselteti magát a listán.
"Bár az átlagos növekedési ütem az előző évhez képest lelassult, az 560% továbbra is kiemelkedően magas érték. Sokra vihetik azok a vállalkozások, amelyek
napjaink igényeinek megfelelő szolgáltatásokat nyújtanak.
Számukra azonban egyelőre komoly kihívást jelent a növekedés fenntartása" - mondta Csűrös Balázs, a Deloitte Technology Fast 50 hazai programvezetője.
Idén a Fast 50 rangsor első helyét egy cseh szoftvergyártó, a Simplity szerezte meg azzal, hogy négy év alatt 1971%-kal tudta növelni árbevételét. Második helyen egy biztonságos mobilfizetéssel foglalkozó lengyel cég, a Skycash Poland végzett 1665%-os árbevétel-növekedéssel, míg a harmadik helyet a tavalyi abszolút győztes, a Szállás.hu portál szerezte meg. A magyar cég elmúlt négy éves növekedése 1209%-os volt, szemben a tavaly mért 2259%-kal.
Az idei Fast 50 rangsorban kilenc ország képviselteti magát: Lengyelország, Románia, Horvátország, Csehország, Szlovákia, Magyarország, illetve Bulgária, Litvánia és Szerbia.
A Szállás.hu Kft-n kívül a legjobb ötvenbe további három magyar cég is bekerült :
a Gravity Research & Development Zrt. (466%, 25. hely), a GPS Tuner Kft. (452%, 26. hely), és az Unas Online Kft. (240%, 50. hely). Mindhárman először szerepelnek a Deloitte Technology Fast 50 listáján.