Továbbáll a MÁV-vezér

A MÁV-START Zrt. sajtótájékoztatója. Téma: a MÁV-START által az osztrák vasúttársaságtól (ÖBB) vásárolt használt vasúti személykocsik bemutatása a Keleti pályaudvaron 2015 március 18-án Zaránd György, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója a MÁV-START Zrt. sajt
Zaránd György, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója a MÁV-START Zrt. sajtótájékoztatóján. Téma: a MÁV-START által az osztrák vasúttársaságtól (ÖBB) vásárolt használt vasúti személykocsik bemutatása a Keleti pályaudvaron 2015 március 18-án
Vágólapra másolva!
Közös megegyezéssel megszűnik Zaránd György, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatójának munkaviszonya 2015. július 31-ével - közölte Morvai Katalin, a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója.
Vágólapra másolva!

A Napi Gazdaság arról ír, hogy Zaránd György a hónap végén távozik a MÁV-Start éléről, és egyben elhagyja a MÁV-csoportot. A lap értesülése szerint a vezérigazgató utódja Csépke András, a személyszállító vállalat jelenlegi üzemeltetési igazgatója lehet - a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója ezt nem kívánta kommentálni.

Gyakornok kora óta a MÁV-nál

Zaránd György 1973, azaz gyakornoki tevékenységének megkezdése óta, közlekedésmérnökként, a járműfenntartáshoz kapcsolódó munkákat végzett a nemzeti vasúttársaságnál - írta a lap.

Zaránd György egy évig volt a MÁV-Start vezérigazgatója Fotó: Szabó Gábor - Origo

Mint a MÁV Gépészet Zrt. leányvállalat vezetője 2011-ben kezdeményezte a magyar IC+ programot, a szolnoki járműjavító telepen saját fejlesztésű és gyártású, korszerű, nagy sebességű, a nemzetközi forgalomban is bevethető vasúti személykocsik gyártását.

A járművek elkészültek, a magyar IC+ után nemzetközi érdeklődés mutatkozik, a német Deutsche Bahn járműfejlesztési programjához bekérte a típus műszaki adatait. A sorozatgyártás előkészítése jelenleg is zajlik, s a tervek szerint a jövő évben kezdődhet meg.