2013-hoz képest 26 százalékkal nőtt az online nettó forgalom az e-kereskedelemben. A nemzetközi cégek egymás után jelentik be, hogy Magyarországon is elindítják a webáruházaikat.
A teljes hazai kiskereskedelmi forgalomhoz képest is sikerült növekedést elérni, a 2013. évi 3,1 százalékról 2014-ben 3,7 százalékra tornázták fel a részesedésüket.
Az átlagos vásárlói kosárméret is nőtt és 2014-ben először átlépte a 10 ezer forintos lélektani határt – derült ki az eNET Internetkutató Kft. webáruházak körében végzett friss kutatásából.
Az online vásárlók továbbra is elsősorban a készpénzt részesítik előnyben az interneten rendelt termékek kifizetésekor.
A megrendelések kézhezvétele leginkább futárszolgálat segítségével történik, de a személyes átvételi lehetőséget biztosító csomagautomaták is gombamód szaporodnak.
Három hónapja zárt ajtókkal találkozunk, ha vasárnap vásárlásra szánjuk magunkat. A webáruházak azonban továbbra is tárt kapukkal várnak minket. Nem is keseregnek az e-kereskedők, habár a többség nem vár forgalomváltozást a vasárnapi boltbezárások miatt, 36 százalékuk egyértelműen emelkedésre számít.
Szakemberek szerint a webáruházak térnyerése folyamatos, közel nem ért véget, az elkövetkező 3-4 évben is folyamatos forgalomnövekedésre lehet erre számítani.