Bejöttek a csekkfejlesztések a postának

Budapest, 2014. december 17.
Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója bemutatja a csekkbefizető automata működését Budapesten, a Magyar Posta Oktatási Központjában 2014. december 17-én. A gyorsabb és rugalmasabb kiszolgálás érdekében a posta húsz
Budapest, 2014. december 17. Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója bemutatja a csekkbefizető automata működését Budapesten, a Magyar Posta Oktatási Központjában 2014. december 17-én. A gyorsabb és rugalmasabb kiszolgálás érdekében a posta húsz csekkbefizető automatát állít üzembe jövő év elején több forgalmas postán és bevásárlóközpontban. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
A Magyar Posta tavaly bevezetett újításaival mérséklődött a csekkes befizetések csökkenésének tendenciája: míg a korábbi időszakban éves szinten 4-5 százalékkal csökkent a csekkvolumen, addig 2015-ben, az új fejlesztéseknek köszönhetően, 2 százalékra lassult a visszaesés üteme - közölte a Magyar Posta.
Vágólapra másolva!

2015-ben 215 millió darab csekket fizettek be az ügyfelek, 2190 milliárd forint értékben. A fejlesztések közül kiemelték, hogy tavaly év elején a posta kötelezővé tette a csekk QR-kód feltüntetését. A csekk QR-kód beolvasásával a Magyar Posta mobil applikációján keresztül 2015-ben 370 ezer csekket fizettek be az ügyfelek 3,5 milliárd forint értékben. A csekk QR-kódos befizetések többsége munkaidőn kívül és munkaszüneti napokon történt.

A posta szerint

népszerűek a csekkbefizető automaták,

tavaly 280 ezer csekket fizettek be automatán keresztül az ügyfelek, több mint 3 milliárd forint értékben.

A Magyar Posta 2015 nyarán lecserélte 5000 POS-terminálját, ami csaknem a teljes postai hálózatot jelenti, ezzel párhuzamosan megteremtette a bankkártyás csekkbefizetés lehetőségét.
Így a korábbi, költséges készpénzfelvételi tranzakció helyett a csekkeket már kártyás vásárlási tranzakcióként fizethetik be az ügyfelek.

Egyre többen egyenlítik ki így számláikat a postákon, tavaly év végéig 10,3 millió darab csekket fizettek be így az ügyfelek, 97 milliárd forint értékben.

Csekkolták a Csekkolót

2015 év végén elindult a csekkoló alkalmazás is, amely a posta hűségkártya használata mellett postán, a Magyar Posta csekkbefizető automatáin vagy az iCsekk applikáción keresztül, a regisztrált ügyfelek által befizetett csekkek adatait tartalmazza.

Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója bemutatja a csekkbefizető automata működését Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Az automatikusan feldolgozott és kategorizált befizetések mellett lehetőség van arra is, hogy az egyéb kiadásokat és bevételeket rögzítse a felhasználó, és az egyes pénzügyi tételeket tetszőlegesen csoportosítsa, elemezze. A rendszer lehetővé teszi, hogy a Díjnet szolgáltatást is igénybe vevő ügyfelek összekapcsolják fiókjukat a postai alkalmazással, ezáltal minden befizetés egy helyen lesz látható.