Kozmetikai termékek miatt bírságolt a versenyhivatal

Trend, Arckrémek téli smink alá - segítünk választani!
Vágólapra másolva!
90 millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal Cloulyn Pro Ltd.-t és az Assortflex Kft. mert valótlanságokat állított a Lavylites márkanevű kozmetikai termékcsaládról.
Vágólapra másolva!

A cégek a termékcsaládba tartozó tusfürdőket, testápolókat, testpermeteket, samponokat, szájápolókat és arckrémet megalapozatlan állításokkal népszerűsítették.

A versenyhivatal a gyártó Cloulyn Pro Ltd.-t 50 millió forintra, a forgalmazó Assortflex Kft.-t 40 millió forintra büntette.

A GVH vizsgálata tanúvallomások, irati bizonyítékok és a helyszíni szemle alapján tárta fel a vizsgált kereskedelmi gyakorlatot, valamint az értékesítési rendszert – annak ellenére, hogy a Cloulyn Pro Ltd. egyetlen alkalommal sem tett eleget adatszolgáltatási kötelezettségének.

Az érintett kozmetikai termékeket különböző tájékoztató anyagokban, előadásokon és disztribútori honlapokon is reklámozták, megvásárolni pedig jelenleg is csak MLM rendszerben lehet.

Megalapozatlan állításokkal reklámozták a termékeket Forrás: Thinkstock

A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy a vállalkozásoknak ugyanazon elvárásoknak kell megfelelniük a termékbemutató-előadásokon nyújtott szóbeli tájékoztatások és az MLM tagok által hivatkozott fogyasztói tapasztalatok közzétételekor is, mint minden egyéb, a fogyasztóknak szóló reklám alkalmazásakor.

Így meg kell bizonyosodni a fogyasztói vélemények közzétételekor arról, hogy azok megfelelő bizonyítékkal támaszthatók-e alá, hiszen egy kozmetikumnak is csak akkor tulajdonítható gyógyhatás vagy egészségre vonatkozó hatás – akár vásárlói tapasztalat ismertetése, akár más tartalmú szóbeli tájékoztatás alkalmával –, ha az tudományosan megalapozott.