Most azonban megjelent egy kezdeményezés, amely szintlépést hozhat. A Maradékbazár a Humusz Szövetség új projektje, amely a környezettudatos viselkedést, a tárgyi adományozást és az optimalizált – értsd: többnyire ingyenes – hulladékszállítást fogja egybe, kifejezetten vállalati szinten. Az adománykoordinálásnak van már lakossági változata, ez a tulsokcucc.hu. A Maradékbazár azonban a gyártás és az irodai munka során keletkező maradékanyagoknak keres egyedi felhasználási lehetőséget.
A felajánlott műanyag-, fa-, textil-, fém- vagy papírmaradékok közös tulajdonsága, hogy
nem szennyezett, nem veszélyes, egészségre ártalmatlan anyagok.
Szintén közös bennük, hogy a vállalatok már nem tudják felhasználni ezt a mennyiséget, ezért hulladékként szállíttatnák el. A fogadó oldalnak a felajánlások nagy segítséget jelentenek, általában ugyanis éppen az alapanyag hiányzik.
A Maradékbazár olyan CSR-lehetőség, amely a vállalatnak csekély energiájába kerül. De függően a felajánlott mennyiségtől akár a költségeit is csökkentheti, hiszen nem kell erőforrást mozgósítania a hulladékszállításra. Tegyük hozzá, az adományozás minden rendhagyó formája jószerivel ismeretlen Magyarországon – az Üzletrész többször írt a
készség- és képesség-jótékonykodásról,
amikor szakismeretet lehet felkínálni, pedig ez egy magyar spinoff startup, a Hashtagcharity találmánya.
A környezetért is felelősséget érző vállalkozók, döntéshozók, logisztikai menedzserek és érdeklődők további hasznos részleteket tudhatnak meg a Humusz Szövetség workshopján 2016. március 24-én. A rendezvényen körbejárják a tárgyi adományozás hazai helyzetét és bevett gyakorlatait, a PricewaterhouseCoopers adószakértőjének segítségével válaszokat keresnek az adójogi kérdésekre is, valamint megismerhetik a Morgan Stanley Magyarország és a Vodafone Magyarország adományozási jó gyakorlatait.