A Suzukinál is csaltak a fogyasztással

Suzuki Alto
Vágólapra másolva!
A Suzuki Motors is csalt a fogyasztási adatokkal, trükköket vetett be a teszteken annak érdekében, hogy kedvezőbb tulajdonságokkal vértezze fel autóit. A Suzuki elismerte, hogy szabálytalanul mértek, de azt állítják, az érintett autók fogyasztási adatai a szabályos mérésekkel sem mutatnak jelentős különbséget.
Vágólapra másolva!

A Suzuki Motors is csalt a fogyasztási adatokkal, trükköket vetett be a teszteken azért, hogy kedvezőbb tulajdonságokkal vértezze fel autóit. A hírre 11 százalékot zuhant a járműgyártó részvényárfolyama a tokiói tőzsdén. A botrány miatt sajtótájékoztatót hívtak össze, és hamarosan megszólal a cég első embere, Szuzuki Oszamu – írja a Reuters.

Suzuki Alto kei car Forrás: Suzuki

Nem esztergomi gyártású modelleknél derül fény a csalásra, hanem az úgynevezett miniautóknál, amelyeket Japánban adókedvezményekkel értékesítenek. A 660 köbcentiméternél kisebb hengertérfogatú motorral szerelt járművek japán piacán egyharmados a Suzuki részesedése – írja a Vg.hu.

Egyik hazai Nissan vagy Mitsubishi sem érintett a botrányban

A fogyasztási botrány a Mitsubishinél pattant ki bő egy hónapja, ott félmilliónál is több autó adatait hamisították meg, közte a Nissannak bérszerződéssel gyártott modellekét is.

Négy miniautó-modellt érint a kirobbant Mitsubishi-botrány, ebből kettőt a Mitsubishi gyárt, kettőt a Nissan. A japán Mitsubishi cég azt közölte, hogy a cégen belül több alkalmazott meghamisította a járműveik adatait, így azok valójában több káros anyagot bocsátanak ki, mint amit jelentettek.

A Mitsubishi 1991 óta manipulálta az adatokat. A cég árfolyama 40 százalékot zuhant, amikor a múlt héten a Nissan 34 százalékos részesedést vásárolt benne, megerősítve partneri kapcsolatukat.

A csalást elismerték, a hatást nem

Bár szabálytalan módszereket használt a Suzuki Motor japán autógyártó egyes modellek esetében az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérésére a gyári tesztek során, ez nem gyakorolt hatást a végeredményre, így nincs szükség az adatok módosítására - közölték a vállalat vezetői a japán közlekedési minisztériumban tartott sajtótájékoztatón.

Japán negyedik legnagyobb autógyártó vállalkozása 2010 óta 16 modell esetében a gördülési ellenállás és a légellenállás mérésekor nem a japán előírások szerinti módszereket használt. Az érintett 2,1 millió jármű mindegyikét a szigetországban adták el.

A Suzuki szerint nincs szükség az érintett modellek fogyasztási adatainak módosítására,

mert a szabályos, japán módszerek szerint elvégzett gyári tesztek nem mutattak ki jelentős különbséget a korábbi mérésekhez képest.