Tovább bővült a 100 milliárdosok klubja

akció árcédula bevásárlókosár ÉLELMISZER étolaj felirat FOTÓ ÁLTALÁNOS hipermarket TÁRGY Budapest, 2012. február 13.
Egy vásárló megy a Tesco hipermarketben, Budapesten, az Arena Plazában.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Budapest, 2012. február 13. Egy vásárló megy a Tesco hipermarketben, Budapesten, az Arena Plazában. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Vágólapra másolva!
A Tesco az élen. A diszkontok nagyobbat húztak, a kisboltok képe pedig vegyes. A május végéig elfogadott mérlegbeszámolók alapján a Blokkk.com kiszámolta, hogy néz ki az áruházláncok rangsora.
Vágólapra másolva!

A kisboltosok köre ellentmondásos, a KSH adatai szerint 2015-ben háromezerrel csökkent a kisboltok száma. A Coop a szokásos 10 milliárd körüli növekedését hozta. A CBA-ról és a Reálról nincs pontos információ egyelőre.

A Tesco maradt a legnagyobb még úgy is, hogy tavaly 13 boltját bezárta Forrás: MTI/Koszticsák Szilárd

A 100 milliárd forintnál nagyobb forgalmú áruházláncok 2015. évi mérlege a következő (a mérlegbeszámolók a nettó, áfa nélküli árbevételt tartalmazzák, a bruttó árbevétel így becslés vagy a cég saját közlése - írja a Blokkk.com.

Tesco

Továbbra is a Tesco a legnagyobb áruházlánc Magyarországon. A brit anyacég egy korábbi közleménye szerint 1,2 százalékkal nőtt 2015-ben a magyar üzlethálózat árbevétele, ahol a boltok egy részét bezárták, pontosan 13 boltot, még 2015 februárjában, tehát kisebb hálózattal tevékenykedve. A Tesco mérlegfordulónapja február 28., így a 2015-ös üzleti év mérlegére még várni kell, de 622 milliárd forint nettó árbevétel elszámolása várható.

Ez 730 milliárd forint bruttó (tehát áfával együtt számolt) árbevételt jelenthet.

Coop

A Coop-csoport sajtóhírben

571 milliárd forint

2015. évi bruttó árbevételről számolt be. Ez tízmilliárdos forgalombővülés, 2 százalék körüli mértékkel.


CBA

A CBA-csoport eddig még nem adott számot 2015. évi eredményekről. Feltehetően az előző 2014. évi

500 milliárd feletti árbevétele

nem változott lényeges mértékben, így sem előre, sem hátra nem mozdult a többiekhez képest.

Spar

A Spar nettó árbevétele

414 milliárd forint volt,

ami 3,2 százalékkal több a 2014. évinél. Ezt a növekedést úgy érte el, hogy üzleteinek száma 14-gyel csökkent közben (a franchise-üzleteinek száma nem számít bele a mérlegbe, itt egyébként 2016-ban a 100-as nagyságrendet célozta meg a cég). A Spar bruttó árbevétele 490 milliárd forint körül alakulhatott 2015-ben.

Reál Hungária

A Reál Hungária esetében 3 százalék körüli csoportszintű forgalombővülést lehet becsülni, ami

390 milliárd forint

feletti bruttó árbevételt jelenthetett 2015-ben.

Auchan

A hipermarketláncok piaci helyzete sok tekintetben hasonló, ezért az Auchan esetében is 1-2 százalék körüli forgalombővülés várható 2015-ről. A mérlegforduló napja március vége, így a pontos eredményre még várni kell. Utolsó 2014. évi 277 milliárd forintos nettó árbevételéből kiindulva 280 milliárd forint feletti nettó, valamint

330 milliárd forint feletti bruttó árbevétel

várható a beszámolóban, becslés alapján.

Lidl

A Lidl is március végén fordul. Az utolsó teljes éves beszámolója szerint

2014-ben 261 milliárd forint

volt a nettó árbevétele. Nos, 2015. meglepetés-áruháza lehet a Lidl, hiszen ha legalább 7 százalékkal növelte forgalmát, akkor befogta az Auchant. De az eredményhirdetéssel

meg kell várni a Lidl hivatalos mérlegbeszámolóját.

Jelenleg 164 áruháza van, az új áruháznyitások is felfelé tolhatták a Lidl mérlegét.

Penny Market

Pontosan 10 milliárd forinttal bővült a Penny Market nettó árbevétele

2015-ben, ami 178 milliárd forint

lett. Ez 6 százalékos forgalomnövekedés, ami 205 milliárdnál valamivel nagyobb bruttó árbevételt jelent.

Metro

A Metro ugyan nagykereskedelmi áruházlánc, de hát azért itt is van helye, hiszen 100 milliárd feletti az árbevétele. A mérlegforduló napja szeptember 30-a, 2015. évi nettó árbevétele

145 milliárd forint

volt. Ez 170 milliárd forint bruttó árbevétel elkönyvelését jelenthette.

Aldi

Nagyot dobott az Aldi, mivel nettó árbevétele

108 milliárd forintra nőtt az előző évi 90 milliárdról.

Ez pontosan 20 százalékos bővülés, ami 125 milliárd forint bruttó forgalmat takarhat.