Részben magánkézbe adnák Európa legnagyobb autópálya-hálózatát

Early rush-hour traffic on the A8 Highway CAR STREET lights GAS back lights automobiles
Busy morning rush-hour traffic on the highway "Autobahn 8" (A8) near Stuttgart, Germany, 21 October 2016. Photo: Silas Stein/dpa
Vágólapra másolva!
A német pénzügyminisztérium annak a lehetőségét fontolgatja, hogy 50 százaléknál kisebb részesedést magánosítana az autópálya-hálózatból – értesült a Der Spiegel.
Vágólapra másolva!

A német hetilap emlékeztetett arra, hogy a 13 ezer kilométer hosszú autópálya-hálózat a második leghosszabb a világon. Ennél hosszabb csak az Egyesült Államokban van.

A német hálózat tulajdonjogán a szövetségi kormány és a 16 szövetségi állam osztozik.

Hajnali csúcsforgalom az A8-as autópályán Stuttgartnál Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Silas Stein

A hetilap rámutatott arra, hogy Wolfgang Schäuble német pénzügyminiszter még csak tanulmányozza a kérdést. A minisztérium szerint egyebek között

a biztosítókat érdekelhetné az ügylet,

mivel az jó megtérülést hozna számukra a jelenlegi – és vélhetően még egy ideig biztosan – igen alacsonyan tartott kamatok mellett.

Arról nincs információ, hogy mekkora összegért adnák el a kisebbségi részesedést. A szövetségi állam évi csaknem 4 milliárd eurót szed be díjként a teherautók úthasználata után.

A többségi tulajdonos az állam maradna

Wolfgang Schäuble német pénzügyminiszter nagy vonalakban már felvázolta a magánosítás lehetőségét a parlament költségvetési bizottságában, és azt mondta, hogy a kormány fenntartja többségi részesedését, ha lesz magánosítás – írta a lap.

Németországban már többször felmerült az autópályák magánosításának az ötlete korábban, és biztos, hogy ha lesz is egyáltalán privatizáció, arra csak a jövő szeptemberi parlamenti választások után kerülne sor.