Nem meglepő győzelem a kívánságlistán

A lángos, a palacsinta és a hamburger vonzásában - 5 tipp, hogy ne hízz el nyaralás alatt! ez zsír all you can eat étterem
Szegény vendéglátás, még a sokáig listavezető építőipart is megelőzte
Vágólapra másolva!
A magyarok 14 százaléka szeretne a szomszédjába valamilyen vendéglátóipari egységet - derül ki a K&H: üzletet ide! legfrissebb adataiból. A programban részt vevők szerint 700 étteremre és 500 új cukrászdára lenne szükség országszerte, miközben mindössze 153 új sörözőt-borozót szeretnének.
Vágólapra másolva!

A mostaninál jóval több vendéglátóipari egységre lenne szükség Magyarországon. Legalábbis a K&H: üzletet ide! program eredményei szerint a szavazók 14 százaléka szeretne a közelében új vendéglátóhelyet, vagyis országszerte 2500 új egységre lenne szükség.

Kedvező árak, az interneten elérhető információt tudnák vonzóbbá tenni a felmérés szerint az éttermeket Forrás: Dreamstime

Enni, nassolni, szórakozni - erre vágynak a legtöbben

A vendéglátáson belül az

éttermekre van a legnagyobb igény,

közel 700 új vendéglőt hiányolnak a szavazók. Szintén népszerű a cukrászda, amelyből 500-zal több kellene. Emellett országszerte

közel 400 új kávézó és 337 új szórakozóhelyet nyitnának.

A sörözők-borozók kevésbé népszerűek, 150 kocsmával bővítenék a jelenlegi kínálatot,

legkevésbé pedig a bárok hiányoznak

a programban részt vett szavazóknak. Vendéglátóipari helyeket a legtöbben még mindig Budapesten hiányolnak, ezek közül csak a szórakozóhely kategória a kivétel: leginkább az Észak-Alföldön és a Dél-Alföldön hiányoznak a buli helyszínek.

Mi kell a vonzó üzlethez?

A bank összesítéséből kiderül az is, hogy egy-egy vendéglátóipari egységnek többek között kedvező árakkal, interneten közzétett információkkal kell rendelkeznie ahhoz, hogy kipróbálják a helyiek. Ahhoz pedig, hogy a kipróbálásból visszatérő vendégek legyenek, a finom ételek és a tisztaság mellett a jó megközelíthetőségre és bankkártya-használati lehetőségre is szükség van.

Térképen a hiányzó üzletek

A nemzetközi szinten már kipróbált, és sikerrel alkalmazott koncepció alapján elindított K&H: üzletet ide! program lényege, hogy igyekszik összekötni a keresletet a kínálattal. Egy online interaktív térkép segítségével a lakók bejelölhetik, hogy pontosan hol szeretnének új üzletet vagy szolgáltatást látni. A leadott szavazatok összesítése pedig megmutatja a lakossági igényeket. A program emellett hozzájárul ahhoz, hogy egy-egy mikroközösség tegyen azért, hogy az igényeinek megfelelően alakuljon a környékbeli kínálat.

Január közepén az online térkép látogatóinak száma meghaladta a 250 ezret. Emellett

közel 48 ezer szavazat érkezett közel 18 ezer üzletre, szolgáltatásra.

A program folytatódik 2017-ben is, a bank várakozásai szerint az év végén több mint 350 ezer látogatónál tart majd a térkép, amelyen több mint 20 ezer üzletet jelölnek majd be a résztvevők.