A vállalkozói létben egyértelműen a függetlenség a legmotiválóbb tényező (31 százalék), a cégvezetők majd negyedét pedig éleslátása segítette a vállalkozóvá válásban, hiszen olyan piaci lehetőséget látott meg, amelyet nem lehetett kihagyni. Emellett egy részük egyszerűen megunta az alkalmazotti létet, illetve inkább kihívásra vágyott – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
Durván minden tizedik cégvezető a családi örökség részeként lett vállalkozó, miközben további kilenc százalékot saját ötletének megvalósítása terelt ebbe az irányba.
Amellett, hogy a vállalkozói lét vonzó és jövedelmező, azt is figyelembe kell venni, hogy a sikernek ára van:
önállóan, sokszor kockázatot vállalva kell tudni döntéseket hozni, reagálni a fogyasztói igények és a piac változásaira.
Ezért is kívánunk segítséget nyújtani a K&H: üzletet ide! vállalkozásösztönző programunkkal, amelyben felmérjük az aktuális lakossági igényeket, emellett pedig lokáció alapú gazdasági adatokat és a vállalkozás működtetéséhez hasznos tippeket is adunk – mondta Kovács Viktor Zoltán.
A kutatás azt is feltérképezte, hogy Magyarországon átlagosan hány évesen lesz valakiből cégvezető.
Az eredményekből az látszik, hogy leginkább fiatal felnőttkorban válunk cégvezetővé, cégtulajdonosokká.
A legtöbben, 42 százalékban ugyanis 31-40 éves korban, 30 százalékuk pedig ennél is fiatalabban, 31 éves kora előtt éri el ezt a pozíciót. Nem példa nélküli azonban az sem, hogy valaki 50 éves kor felett jut el idáig, nyolc százalékban fordult elő, sohasem késő tehát megvalósítani álmainkat – tette hozzá Kovács.