Az Alibaba és az Auchan együtt tarolnak Kínában

Auchan, Szupermarket, áruház, vásárlás, hipermarket
Vágólapra másolva!
Az Alibaba és az Auchan stratégia megállapodást kötöttek, amelynek értelmében egyesítik a digitális és a hagyományos kereskedelemben szerzett tapasztalataikat, hogy új értékesítési lehetőségeket fedezzenek fel a kínai élelmiszerkereskedelem területén.
Vágólapra másolva!

A stratégiai együttműködés keretében az Alibaba Group összesen 22,4 milliárd hongkongi dollárnak (azaz kb. 2,88 milliárd amerikai dollárnak) megfelelő összeget fektet be, hogy a Ruentex tulajdonában lévő részvények felvásárlásával megszerezze a Sun Art Retail Group Limited részvényének 36,16 százalékát.

Az Auchan Retail ezzel párhuzamosan szintén megerősíti részesedését a Sun Art-ban.

A tranzakciót követően az Auchan Retail 36,18 százalékos, az Alibaba Group 36,16 százalékos, a Ruentex pedig 4,67 százalékos részesedést szerez a Sun Art cégben, illetve az Auchan Retail folytatja a Sun Art leányvállalatának konszolidálását.

illusztráció Forrás: MTI/Máthé Zoltán

A Sin Art Retail a több csatornás élelmiszer kereskedelem vezető kereskedője Kínában. A vállalat jelen van az egész országban, 224 városban és 29 tartományban, az elismert Auchan és RT-Mart márkanevek alatt, amelyekben közel 140 000 alkalmazott 490 különböző típusú üzletet működtet.

A megállapodás az Alibaba "New Retail" jövőképét tükrözi. Ennek részeként szeretnék teljes mértékben kihasználni az online jelenlétet és az új technológiák által nyújtott lehetőségeket, de emellett szorosabbá is akarják fűzni a kapcsolatot a kereskedelmi partnerekkel.

A három partner egyesítve erősségeiket és tapasztalataikat újfajta vásárlási élményt szeretne létrehozni 1,3 milliárd kínai fogyasztó számára.

Daniel Zhang, az Alibaba Group vezérigazgatója elmondta, hogy a csoport büszke arra, hogy új partnereinkkel együttműködésben újraértelmezhessük a tradicionális kereskedelmet a digitális transzformáción keresztül.