A Google leányvállalata, a Waymo négyszáz phoenixi lakos számára tette ingyenesen elérhetővé
az önvezető autós fuvarmegosztó szolgáltatást a tesztidőszak alatt,
amely lassacskán a végéhez közelít.
Olyannyira, hogy a vállalat alkalmazásán belül megjelentek az első árak, viszont ezeket még finomhangolni fogják. Ami egyelőre biztos, hogy olcsóbb lesz, mint a taxi.
A Waymo jelenleg 25 városban folytat teszteket, azonban Phoenix-ben haladnak a legjobban.
A vállalat autói idáig 8 millió mérföldet tettek meg teljesen önvezető üzemmódban,
jelenleg pedig már emberi jelenlét sem szükséges a működésükhöz. A próbaidőszak elején még egy felügyelő is a kocsiban ült, hogy probléma esetén közbeléphessen,
ma viszont már teljesen önállóan közlekednek a Waymo járművei.
John Krafcik, a vállalat vezérigazgatója végső célja, hogy megalkosság a tökéletes „sofőrt”, azaz egy olyan szoftvert és hardvert, amely lehetővé teszi az önvezető autók működését, majd ezt a technológiát átemelné a tömegközlekedésbe, a személygépjárművekbe és a kamionokba is. Krafcik hozzátette, hogy az autók megépítését továbbra is a gyártókra bízzák, hiszen ez az ő feladatuk, a Waymo-jé pedig a sofőr megalkotása.
A cég eddig több területen is jól teljesít. A fuvarmegosztáshoz összesen 82 ezer kocsit fognak vásárolni az elkövetkező néhány évben, valamint már idén élesben is működni fog a Waymo szolgáltatása Phoenix-ben, miközben Kaliforniában már csak a megfelelő engedélyekre várnak.
Ezenfelül a Waymo már a teherautókon is teszteli a cég által készített önvezető szoftvert és hardvert.
A személygépkocsik területén is komoly lehetőségek vannak a cég számára. Krafcik elmondta, hogy a piacvezető gyártók 50 százalékával már aktívan tárgyalnak, a Fiattal pedig hamarosan be is jelenthetik a megállapodást. Így néhány éven belül már személyes használatra is lehet önvezető autót vásárolni.