Több mint tíz éve, amikor első alkalommal készített el a Marketing Commando kutatást a kkv-k hirdetési megoldásairól, 11 eszköz közül választhattak a kkv-k, ma pedig már több mint száz közül.
A tíz leggyakrabban használt marketingeszközből öt ugyanakkor még mindig a kék óriáshoz köthető.
Nem meglepő tehát, hogy a listát idén is a Facebook céges oldal vezeti (64 százalék), a második leggyakrabban használt eszköz a honlap (50 százalék), amit a Facebook hirdetés (47 százalék), majd negyedikként az ajánlás (45 százalék) követ. Erősödött a blog használatának a népszerűsége (37 százalék), négy helyet javítva, ez az ötödik leggyakrabban használt eszköz.
Először került 10 közé az Instagram (33 százalék). Tavaly a 15. helyről a hetedik helyre ugrott, köszönhetően a platformot birtokló Facebook munkálkodásának. A GoogleAds évek óta bebetonozta magát a tízes listán és stabilan őrzi a pozícióját.
A keresőoptimalizálás ugyanakkor évről-évre veszít a népszerűségéből, idén a tizedik helyre volt már csak elég a 29 százalékos arány.
A legnépszerűbb kkv marketingeszközök 2018-ban:
Ha a hatékonyság szempontjából vizsgáljuk a marketing eszközöket, a Facebook már nem szerepel olyan jól. Csak a Facebook hirdetés került a tíz leghatékonyabbnak értékelt eszköz közé ötödikként, míg egy évvel ezelőtt a harmadik volt. A Facebook céges oldal ma a 16., de 2017-ben még az ötödik leghatékonyabb eszköz volt. A Facebook üdvöskéje az Instagram oldal, de hatékonyság szerint csak a 20.
A leghatékonyabb marketing eszköz a válaszadók szerint továbbra is az ajánlás.
Talán nem véletlen: ma a bizalom a legnagyobb érték.
A válaszadók 59 százaléka bízik a Google-ben mint hirdetési eszközben, míg a Facebookban 48 százalék. Még beszédesebb, hogy mint információ forrást a Google-t a válaszadók 57 százaléka tartja hitelesnek, míg a Facebookot 19 százalék. Bár ez semmit sem jelent abból a szempontból, hogy az egyik egy kereső, a másik pedig egy közösségi platform.
A Facebook népszerűsége ennek ellenére vitathatatlan, és ez annak köszönhető, hogy míg a Facebook hirdetéseket a kkv-k maguk is be tudják állítani egyszerűen, addig a GoogleAds kezeléséhez a többségnek szakember kell. A Facebook hirdetést a válaszadók 82 százaléka végzi házon belül, míg a GoogleAds kezelését 64.
Akkora a választék marketing eszközökből, hogy egy kisvállalkozás vezetője, vagy marketingese egyre nehezebben látja át.
Ebben a helyzetben sokan választják a divatos és kényelmes, saját maguk által üzemeltethető marketing eszközöket a hatékony megoldások helyett. Wolf Gábor szerint azonban hiba sok időt és pénzt fecsérelni ezekre.
Egy kkv számára 3-4 bevált, hatékony eszköz alkalmazása javasolt, ami mellett lehet 1-2 divatos, kockázatosabb eszközzel kísérletezni.
Cikkünk az Mmonline.hu írását felhasználva készült.