A Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint az ásványvíz-eladási adatokat vizsgálva, az első 9 hónapban a magyar ásványvízpiac literben 4,5 százalékot erősödött.
A Nielsen elemzése alapján - áll a Magyarvíz Kft. közleményében - ebben az időszakban
a szénsavmentes ásványvizek mennyiségi részaránya tovább nőtt és jelenleg 46,1 százalékot tesz ki, a szénsavasoké 41,8 százalékra csökkent, az ízesítetteké pedig változatlanul 12,1 százalék.
A hazai gyártók közül a legnagyobb arányú növekedést a Magyarvíz Kft. mutatta fel ebben az évben: az általuk eladott palackok mennyisége 11 százalékkal volt magasabb, mint a tavalyi január-szeptemberi időszakban. Ehhez főként a zászlóshajó Mizse és az új külsőt öltött Primavera növekedése járult hozzá.
Balog Zoltán, a Magyarvíz Kft. kereskedelmi igazgatója a piaci trendeket elemezve kiemelte:
Magyarországon a fél- és egyliteres ásványvizek részaránya még nem éri el a nyugat-európai átlagot, de a trendeket követve dinamikus fejlődést mutatnak.
Mindenesetre ebben a tekintetben a magyar fogyasztók szokásai egyeznek a nyugat-európai fogyasztókéval.
Az ásványvizek piaca folyamatosan nő Magyarországon. Ahogy az Origo korábban megírta, a nyári hónapok melege nemcsak a palackozott vizek, hanem más italok - gyümölcslevek, alkoholos termékek - forgalmát is megdobta.