Az Unilever ultimátumot adott a Facebooknak és a Google-nak

2018.02.12. 19:03

Az Unilever marketing igazgatója, Keith Weed beszélt arról, hogy befejezik a hirdetést a nagy közösségi média oldalakon, amennyiben azok nem teszik rendbe a hirdetői felületeket.

Az Unilever, amely olyan vezető márkák tulajdonosa, mint a Dove, a Lipton, Coccolino vagy a Rexona, a világ egyik legnagyobb hirdetője: éves marketingköltsége mintegy 8 milliárd euró, hirdetéseinek negyede pedig digitális platformokon jelenik meg.

IllusztrációForrás: Imaginechina/Weng lei - Imaginechina/Weng Lei

Weed szerint a közösségi médiában terjedő kifogásolható tartalmak – mint például az álhírek, a gyermekek védelmének a hiánya, szexizmus vagy a rasszizmus – aláássa a társadalom bizalmát és károsítja a felhasználókat. Ez pedig nem olyan dolog, amit figyelmen kívül lehet hagyni, vagy félre lehetne söpörni" – mondta Weed.

A Facebook és a Google már évek óta uralja az online hirdetési piacot, köszönhetően a kiterjedt elérésüknek és a nagy mennyiségű adatnak. 2017-es becslések szerint a globális hirdetések 60 százaléka már digitális platformon zajlik.

IllusztrációForrás: AFP/NurPhoto/Jaap Arriens

A Google-t már korábban is érte komoly kritika, mert a platformján kifogásolható videók jelentek meg éppen a nagy hirdetőik reklámjai mellett. A Facebooknak pedig szembesülnie kell a hamis hírek és a közösségi média függősség okozta problémákkal.

A Google és a Facebook még nem reagált az Unilever bejelentésére.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK