A Google is betiltja a kriptovalutás hirdetéseket

Google
MOUNTAIN VIEW, CA - SEPTEMBER 02: The new Google logo is displayed on a sign outside of the Google headquarters on September 2, 2015 in Mountain View, California. Google has made the most dramatic change to their logo since 1999 and have replaced their signature serif font with a new typeface called Product Sans. Justin Sullivan/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A Google frissíti a reklámozásra vonatkozó szabályzatát és betiltja a kriptovalutákkal és az ICO-kal, vagyis az újonnan induló virtuális pénzekkel kapcsolatos hirdetéseket. A tiltás 2018 júniusában lép majd életbe - nyilatkozta Scott Spencer, a Google igazgatója a CNBC-nek.
Vágólapra másolva!

A Google tiltását követően még azok a vállalatok sem tudnak majd hirdetni, amelyek megbízható profillal rendelkeznek. Scott Spencer elmondta, hogy nem tudják pontosan mit hoz a jövő a kriptovaluták számára, de nagyon sok csalást és visszaélést tapasztaltak ezekkel kapcsolatban, ezért nagyon óvatosan kezelik a helyzetet.

A Google tehát követi a Facebookot, amely már az év elején hasonló lépésre szánta el magát.

A január végi döntés értelmében a Facebookon sem jelenhetnek meg a kriptovalutákkal kapcsolatos hirdetések, így egyre nehezebb lesz a vállalatoknak a potenciális befektetők és felhasználók elérése. Rob Leathern, a Facebook technikai igazgatója hasonló okokra hivatkozott, mint Scott Spencer és a Google.

illusztráció Forrás: AFP/2015 Getty Images/Justin Sullivan

A kriptovaluták az utóbbi időben egyre divatosabbak lettek és voltak sikerek ezen a területen, de még ennél is többen lettek csalás és átverés áldozatai.

A Google 2017-ben 3,2 milliárd reklámot távolított el, amelyek nem feleltek meg a vállalat irányelveinek és ez közel kétszerese az egy évvel korábban eltávolított 1,7 milliárd reklámnak.

A Google anyavállalata, az Alphabet, bevételének megközelítőleg a 84 százalékát szerzi a reklámokból, ezért kiemelten fontos biztosítani a hirdetőket arról, hogy a felületük biztonságos és megfelelő hely a vásárlók eléréséhez.