A Skyrider 2.0 néven bemutatott fejlesztés nem teljesen új koncepció. Első változata 2010-ből származik. Ebben az évben merült fel először ötletként a Ryanair-nél az, hogy az ülések kiszerelésével az utasok akár állva is utazhatnának a gépeken. A cégnél akkor azt mondták, egy felmérés szerint, az utasok jelentős része hajlandó lenne így utazni, ha a jegyárak feleződnének. Persze ez még nem jelenti azt, eljött az állva repülések kora.
A szerkezethez az utas az előírásoknak megfelelően tudja magát rögzíteni. A beszámolók szerint, ez lényegében egy behajlított térdekkel felvett álló póz, ahol
a fenék egy, leginkább nyeregre hasonlító felületre kerül, a szerkezet pedig egyenesen tartja a hátat.
Súlya alig a fele egy, turistaosztályú ülés súlyának.
A hamburgi kiállításon a fejlesztő cég egyelőre prototípust mutatott be, nem végleges változatot. A tervezők azt mondják, megoldásukkal a kabinokban nagyjából 20 százalékkal több utast lehet elhelyezni, mint most.
Ha engedélyezik a megoldás használatát a polgári repülésben, az vélhetően akkor is csak
a rövidebb útvonalakon repülők gépeknél, és a fapados társaságoknál terjedhet el.
Ha ez megtörténik, az a várakozások szerint komoly mértékben csökkenteni fogja a diszkonttársaságok jegyárait, miközben a vállalatok több utast tudnak egyszerre elszállítani.
Természetesen ahhoz, hogy a megoldást egyáltalán bevezethessék, még sok engedélyeztetési eljáráson át kell esnie annak. Az is elképzelhető, hogy a hatóságoktól és légiközlekedési szakmai szervezetektől, nem kap majd zöld utat a fejlesztés. Ha pedig igen, akkor arra is szükség lesz, hogy a légitársaságok között legyenek olyanok, akik elkötelezik magukat a kipróbálás mellett.
Ugyanakkor sok kérdőjel is felmerül az „állóüléssel" kapcsolatban. Nyilvánvaló, hogy az alkalmazással a lábterek mérete tovább csökkenne. Az ülések feletti poggyásztartók viszont túl alacsonyan lehetnek az álló utasokhoz, noha erre a távolságra is van érvényes biztonsági előírás. Az ugyanakkor egyértelmű, hogy a kbaintérbe vitt csomagokat csak a felső poggyásztartóban lehetne elhelyezni álló ülés használatánál.
A szűk hely miatt, a székek hátuljára szerelt, lehajtható étkezőtálcáktól is végleg búcsút kellene venni.
Nem egyértelmű az sem, hogy baj esetén, gyorsabban vagy lassabban történhetne az utasok evakuálása, mint a hagyományos székekből.
Mivel álló helyzetből indulnának, ez a körülmény valószínűleg gyorsítana a kimentésen vészhelyzetben, ám a szűk sortávolság – és az egy kabinban utazók számának növekedése miatt – ez jelentősen le is lassulhat.
Nem tudni, hogyan fogadnák az utasok ezt a megoldást. A jelenleg uralkodó vélekedések szerint, az utasok nehezen viselik, hogy a fapados társaságok, költségeik csökkentése miatt, mind kevesebb komfortot biztosítanak a járatokon.
Ugyanakkor igénylik az olcsó, elérhető áru repülést, akár a kényelmetlenség árán is.
Ha a biztonsági bevizsgálásokon és engedélyeztetésen, át is megy a megoldás, a gyártóknak is vállalniuk kell repülőgépeik átalakítását ehhez a koncepcióhoz. Mindenesetre a légiközlekedési vállalatok között van olyan, amelyik jelezte, minél hamarabb szeretné kipróbálni a fejlesztést járatain.