Újabb ruhás botrány, ezúttal a GAP hibázott

2018.05.15. 11:17

Ismét egy híres ruhamárka vétett olyan hibát, ami miatt ki kell vonja a forgalomból egyik darabját. Ezúttal a GAP nézett el egy kínai térképet, amit felkapott az egyik közösségi oldal. A pólókat megsemmisítik.

Januárban felrobbantotta a világsajtót, amikor a H&M olyan reklámot tett közzé, amely erősen rasszista volt. A cég ugyanis a Coolest monkey in the jungle (A dzsungel legmenőbb majma) feliratú ruhadarabját egy színes bőrű kisfiúval reklámozta.

A dolog később odáig fajult, hogyvásárlók a Dél-Afrikai Köztársaságban boltokat vertek szét emiatt.

Most egy újabb botrány van kialakulóban, de várhatóan azért boltokra emiatt nem fognak támadni. A The Guardian szerint az amerikai GAP-nek bocsánatot kellett kérnie egyik pólója miatt, amelyet vissza is hívott azóta.

A visszahívott pólókat megsemmisíti a cég.

Gap üzlet KínábanForrás: AFP/Imaginechina/Dycj

A márka a kínaiakat sértette meg, ugyanis a GAP egyik ruhadarabján nem a megfelelő kínai térképet használta, lehagyott arról több vitatott területet, ami a kínaiak szerint hozzájuk tartozik. A pólón szereplő ábra egy olyan térképet tartalmaz, amelyen nem szerepel Tibet, Tajvan és a Dél-kínai-tenger szigetei.

A GAP azután kényszerült erre a lépésre, hogy a póló képe kikerült a Weibo nevű kínai közösségi oldalra, ahol aztán felhasználók tömegei háborodtak fel, és tettek panaszt a GAP ügyfélszolgálatán.

Arról egyelőre nincsen információ, hogy mi lesz azokkal a pólókkal, amiket már eladott a cég.

Nem a GAP az első, ami rossz ábrát használ, korábban hasonló térképpel kapcsolatos hibát vétett a Delta Air Lines, a Mercedes-Benz és a Marriott is.