Tudta? Már a fogaira is köthet biztosítást

2018.05.17. 07:06

A Beam Dental az Egyesült Államokban kezdte meg működését, és eleinte bluetooth-szal ellátott fogkeféket gyártottak. A készülék a technológia segítségével állandó kapcsolatban volt egy applikációval, amely elküldte a vállalat számára a felhasználó fogmosási szokásait. Alex Frommeyer, a Beam Dental megalkotója egy év után úgy döntött, hogy a begyűjtött adatok segítségével fogászati biztosításokat kezd árulni.

Alex Frommeyer több mint egy évig gyűjtött adatokat a Beam Dental okosfogkefe használóitól, és úgy döntött, hogy elkezd fogászati biztosításokat árulni a pácienseknek. Az ötlet alapja az volt, hogy az adatok segítségével kielemzik, hogy melyik felhasználó esetében alacsony a kockázata a fogászati problémák kialakulásának. Nekik olcsóbban kínálnak biztosításokat, azonban a nagyobb kockázatú ügyfeleknek drágábban adják.

A biztosítási csomag, amely jelenleg 16 államban elérhető szerte az Egyesült Államokban, nemrég kapott 22,5 millió dolláros tőkeinjekciót a befektetőktől. A korábbi tőkegyűjtést is figyelembe véve a vállalat már 30 millió dollárt szerzett a támogatóitól.

Beam Dental fogászati biztosításForrás: Beam.dental

Akik igénybe veszik a Beam szolgáltatását, azok egy okosfogkefét kapnak és mellé fogkrémet és különböző kiegészítőket is. Frommeyer szerint a fogászati biztosítások piaca sokkal kevésbé szabályozott, mint a hagyományos egészségügyi biztosítások területe, ezért egyszerűbb boldogulni új vállalatként.

Lucas Swisher, a Beam egyik legnagyobb befektetője, a Kleiner munkatársa úgy gondolja, hogy a fogászati piac nagyjából 78 milliárd dolláros üzletág lehet. A Kleiner azért lépett be támogatónak, mert szerintük a fogászatban úgy tudják megkülönböztetni magukat a vállalatok a versenytársaiktól, hogy a technológiai fejlesztések mellett a felhasználói élményre is nagy hangsúlyt fektetnek.

Beam DentalForrás: Beam.dental

A fogászati biztosítások piacát jelenleg a Delta Dental és a United Healthcare uralja, de az utóbbi években egy tucatnyi jól finanszírozott startup is beszállt a versenybe, köztük a Beam és a SmileDirectClub. A többség főleg kozmetikai problémákra szakosodott és nem feltétlenül a biztosításra, de ez hamarosan változni fog.

Frommeyer nem beszélt a Beam bevételéről, azonban jelenleg nagyjából 1000 vállalati ügyfelük van, ez pedig folyamatos és stabil bevételt jelent számukra. A cég terve, hogy év végére már 35 államban jelen tudjanak lenni szolgáltatásaikkal.