Ez a cég szép csendben kifigyeli a bankkártyák adatait

bankkártya
Vágólapra másolva!
Nem is gondolnánk, hogy vannak olyanok, akik belelátnak a gondolatainkba, legalábbis agyunk azon rejtett zugaiba mindenképpen, ahol a vásárlási döntések születnek. Ilyen a Cardlytics nevű amerikai cég, amely csendben, minden feltűnés nélkül elemzi a bank- és hitelkártyák adatait, s feltárja, hogy milyen vásárlásokra használják a fogyasztók a kis plasztiklapokat.
Vágólapra másolva!

A vásárlási szokásokat elemzik, majd azok eredményét átadják a legnagyobb amerikai bankoknak.

- idézi a Bloomberg Silvio Tavares, a CardLinx Association vezérigazgatójának nyilatkozatát.

A banki ügyfelek adatai, azok megbízható kezelése régóta elég kényes kérdés. Az elmúlt hetekben a Facebook azzal keresett meg amerikai pénzintézeteket, hogy adatokat vásárolna tőlük. Legtöbbjük azonban közölte, hogy nem osztanak meg ilyen információkat a közösségi médiával.

A Cardlytics-nek viszont küldenek adatokat ügyfeleikről, igaz, név és bármiféle személyes információ megadása nélkül.

Tavaly a cég 2000 pénzintézet 1500 milliárd dollár értékű bankkártyás tranzakcióját elemezte.

Ennek során feltérképezik a banki ügyfelek vásárlási szokásait, majd ezeket az összegzéseket felajánlják kereskedelmi cégeknek. A kereskedők így gyakorlatilag személyre szabott ajánlatokat tudnak eljuttatni a bankok mobil applikációiba, majd ezeken a csatornákon keresztül a fogyasztókhoz.
A különböző visszacsatolásoknak köszönhetően a rendszer ma már annyira fejlett, hogy

az egyes reklámüzenetek pontosan ahhoz a fogyasztói körhöz jutnak el, amelynek képviselői a legfogékonyabbak irántuk.

A bankok egyébként felkínálják a lehetőséget az ügyfeleknek, hogy döntsék el, részt akarnak-e venni a programban, de állítólag csak kevesen utasítják el a lehetőséget.

Forrás: Dreamstime

A Cardlytics be tudja azonosítani például azokat, akik gyakran utaznak, majd a szállodai kiadásaikról, illetve a repülésre költött összegekről készített kimutatást továbbítja mondjuk az Airbnb-hez, amely ezek alapján ajánlatot küldhet az ily módon kiválasztott fogyasztóknak. A startup markát 4 százalékos jutalék üti a ténylegesen megvalósuló tranzakciók után.

A szakértők szerint komoly potenciál rejlik abban a tevékenységben, amivel az amerikai fintechcég foglalkozik.

Legalábbis a februári tőzsdei bevezetés óta a vállalat részvényeinek árfolyama több mint 50 százalékkal emelkedett. Emellett idén várhatóan 150 millió dolláros forgalmat érnek el.