Tőzsdére megy a kínai Tesla

Nio EP9, Kína, elektromos autó
A NextEV Nio EP9 electric supercar is on display during an automobile exhibition in Beijing, China, 15 December 2017. The highly anticipated Chinese car brand NIO revealed the price for its first mass production electric SUV in Beijing on Sunday (17 December 2017). At just over 400,000 yuan ($60,501.5), about half the cost of a Tesla, the ES8 is pretty competitive and packed with technology. NIO also rolled out its first in-car artificial intelligence system called Nomi, and its charging system called NIO Power, which also includes battery swap technology and mobile charging services. Backed by China's top tech companies such as JD.com and Xiaomi, NIO is often referred to as the Chinese version of Tesla. "China's auto industry is the world's largest. We have the market, we have the talent, and we have strong capabilities in automaking. Chinese car brands should be more confident about elevating their brands and offering competitive products to the world," said Li Bin, founder and chairman of NIO.
Vágólapra másolva!
Az elektromos autókat gyártó kínai Nio az Egyesült Államokban vonul tőzsdére. A vállalat vezetése azt várja, hogy legalább 1,8 milliárd dollár tőkét sikerül gyűjteniük.
Vágólapra másolva!

A sanghaji alapítású Nio a tőzsdére lépéssel szeretne több jövőbeli projektet finanszírozni, köztük egy új elektromos SUV gyártását. A vállalat az első nyilvános kibocsátás (IPO) segítségével 1,8 milliárd dollárt tervez bezsebelni.

Amennyiben a Nionak sikerül elérnie a kitűzött célt, úgy övék lenne az idei év negyedik legnagyobb IPO-ja az AXA, a PagSeguro Digital és a iQIYI mögött. A Nio részvényeivel a New York-i értéktőzsdén kereskednek majd. A vállalat papírjait a Goldman Sachs és a J. P Morgan kezeli.

A Nio EP9 elektromos autója Forrás: Imaginechina/Bei ma - Imaginechina/Bei Ma

A Nio neve magyarul annyit tesz, hogy "érkezik a kék ég". Az elektromos autók gyártásával foglalkozó társaságot 2014-ben alapították, első kocsijukat, az EP9-et pedig 2016-ban mutatták be.

A céget nem hiába hívják a kínai Teslának, hiszen az elektromos autók mellett más hasonlóságok is felfedezhetőek a két cég között, mivel a Nio is hatalmas összegeket veszít évente, miközben rohamosan égetik el a pénzt.

A Nio idén számolt be először nyereségről, azonban csupán 6,7 millió dollárról, miközben a vállalat az előző évet 758,8 millió dolláros veszteséggel zárta. Az idei évben már 549 millió dollárt költöttek, ezzel szemben a teljes előző évben 691 milliót.