Az espresso otthonában nyit kávézót a Starbucks - képek

2018.09.19. 19:07

A jeges Frappaccionórol lemondhatnak az olaszok, amikor a Starbucks megnyitja első kávézóját Milánóban. A világ legnagyobb kávézólánca több fontos változást is bevezet annak érdekében, hogy jól fogadják őket az espresso hazájában. A menüsoron feltűnik majd a pizza és a fagylalt is, néhány Amerikában népszerű ital pedig kikerül a választékból.

A Starbucks átlagosan négyóránként nyit új kávézót valahol a világon. Most viszont a cég egy olyan országot célzott meg, ahol a helyiek kultúrájának része a kávéfogyasztás, ráadásul az olaszok úgy vélik, hogy mindenkinél jobban tudják, hogyan kell elkészíteni a tökéletes kávét.

A Starbucks 25 ezer kávézót nyitott összesen 78 országban, de eddig még nem próbálták meghódítani az olasz piacot. A vállalat számára annyira fontos Olaszország, hogy külön pörkölőüzemet nyitnak, valamint a menüsort is teljesen megváltoztatják. Az újonnan nyíló pörkölőüzem mindössze a Starbucks harmadik ilyen létesítménye Sanghaj és Seattle után.

Az alábbi képre kattintva megtekintheti a különleges és exkluzív milánói Starbucks pörkölőt és a hozzá tartozó kávézót.

A képre kattintva galéria nyílikForrás: Starbucks

Az új pörkölőüzem Milánó főterén nyit majd, ebben kap helyet az elegáns Starbucks kávézó, ahol  egyáltalán nem szolgálnak majd fel jeges vagy kevert kávékat. Esténként viszont alkoholos italokat is rendelhetnek a vendégek, valamint a fatüzelésű kemencében sült pizzákat is megkóstolhatják majd.

Kevin Johnson, a Starbucks vezérigazgatója elmondta, hogy tiszteletben akarják tartani az olasz kávézási szokásokat, hiszen éppen ezek a tradíciók miatt döntött úgy Howard Schultz 35 évvel ezelőtt milánói látogatása után, hogy létrehozza a Starbucksot (az érdekességekkel teli történetet a cég alapításáról ITT olvashatja). Ugyanakkor a cég számra fontos a terjeszkedés, mivel az Egyesült Államokban stagnál a piac és boltokat kell bezárniuk.

A kávéiparban az utóbbi időben felpörögtek az események. A Coca-Cola nemrég bejelentette, hogy 5,1 milliárd dollárért felvásárolja a Costa kávézóláncot, a Nestlé pedig megvette a Starbucks termékek forgalmazási jogát.

illusztrációForrás: Getty Images/Christian Vierig

A milánóiaknak még egy kicsit várniuk kell arra, hogy megkóstolhassák a legnépszerűbb Starbucks kávékat és a jeges italokat, mert az első hagyományos üzlet csak az év végén nyílik, hiszen a pörkölőben egy kifejezetten az olaszok számára készített menüsorból lehet csak választani, amely több ponton is eltér a hagyományos Starbucks kávézók választékától.  

A pörkölőüzem több szempontból is különleges lesz. A bár részen található pultot egy darab márványból faragták ki, emellett pedig Milánó legszebb negyedében fekszik, ahol a vendégek egy kiülős teraszon is megihatják a frissítőiket.

Az olasz és az amerikai kávézási szokások eltérőek. A Starbucks kávék nagyjából háromszor annyiba kerülnek, mint amihez a helyiek hozzászoktak. Arról is meg kell győzni őket, hogy egy cappuccino nem csak egy méretben kapható, hanem háromban. Ennek ellenére a fiatalok valószínűleg már a nyitáskor sorbanállnak majd, hiszen a Starbucks nagyon divatos és trendi..