A saját láncainak üzleti nehézségeivel birkozó Jamie Oliver a Tesco új kampánányak arca és húzóneve lesz. Ennek keretében a kiskereskedelmi lánc abban segíti vásárlóit, hogy hogyan állítsanak össze egészségesebb, mégis olcsóbb vásárlói kosarakat.
A Tescónál azt mondják, előzetes felméréseik szerint - 2000 ember 70 százaléka - a vásárlók azt várják a szupermarketektől, hogy azok segítsék a fogyasztókat az egészségtudatosabb táplálkozásban.
Ez az eredmény egybevág azzal, amit én egyébként is hallok nap mint nap. Vagyis a britek szeretnék tudni, hogyan tápálkozhatnának egyszerre egészségesebben és olcsóbban"
- mondta Jamie Oliver ennek kapcsán.
A kampány arra épül, hogy segítsék a vásárlókat kevesebb zsírt, cukrot és sót tartalmazó kosarak összeállításában, részben, de nem kizárólagosan, az áruházlánc sajátmárkás termékeinek promótálásával.
A Tescó azt is közölte, meggyőző számukra a szakács elköteleződése az egészségtudatos táplálkozás iránt, és remélik, a közös kampány vásárlók millióinak segít majd jobb választást hozni a boltokban. Elmondták azt is, a kezdeményezés lényege, hogy
egészen kis változtatásokkal, némi odafigyeléssel, jelentősen csökkenthető a bevitt zsír vagy épp cukor mennyisége.
Ezzel máris sokat tesznek a vásárlók az egészségükért.
Jamie Oliver előzőleg a Tesco ottani konkurensének számító Sainsbury's partnere volt, 11 éven át, évi 1 millió fontra becsült forgalommal ennek köszönhetően. Együttműködésük 2011-ben szakadt meg, de a séf már addig is több erőteljes kritikát fogalmazott meg a cég bizonyos gyakorlataival szemben.