Jamie Oliver a Tesco arca lesz

2018.09.10. 15:05

A sztárséf aláírt a Tescónál, hogy együttesen tegyenek erőfeszítéseket az egészségtudatos, de megfizethető táplálkozás előmozdításáért - írja az Independent.

A saját láncainak üzleti nehézségeivel birkozó Jamie Oliver a Tesco új kampánányak arca és húzóneve lesz. Ennek keretében a kiskereskedelmi lánc abban segíti vásárlóit, hogy hogyan állítsanak össze egészségesebb, mégis olcsóbb vásárlói kosarakat.

Jamie Oliver a tavalyi Világgazdasági FórumonForrás: AFP/Fabrice Coffrini

Vásárlói igény van rá

A Tescónál azt mondják, előzetes felméréseik szerint - 2000 ember 70 százaléka - a vásárlók azt várják a szupermarketektől, hogy azok segítsék a fogyasztókat az egészségtudatosabb táplálkozásban.

Ez az eredmény egybevág azzal, amit én egyébként is hallok nap mint nap. Vagyis a britek szeretnék tudni, hogyan tápálkozhatnának egyszerre egészségesebben és olcsóbban"

- mondta Jamie Oliver ennek kapcsán. 

A kampány arra épül, hogy segítsék a vásárlókat kevesebb zsírt, cukrot és sót tartalmazó kosarak összeállításában, részben, de nem kizárólagosan, az áruházlánc sajátmárkás termékeinek promótálásával.

Kis változtatás, nagy haszon

A Tescó azt is közölte, meggyőző számukra a szakács elköteleződése az egészségtudatos táplálkozás iránt, és remélik, a közös kampány vásárlók millióinak segít majd jobb választást hozni a boltokban. Elmondták azt is, a kezdeményezés lényege, hogy egészen kis változtatásokkal, némi odafigyeléssel, jelentősen csökkenthető a bevitt zsír vagy épp cukor mennyisége.

Ezzel máris sokat tesznek a vásárlók az egészségükért. 

Jamie Oliver előzőleg a Tesco ottani konkurensének számító Sainsbury's partnere volt, 11 éven át, évi 1 millió fontra becsült forgalommal ennek köszönhetően. Együttműködésük 2011-ben szakadt meg, de a séf már addig is több erőteljes kritikát fogalmazott meg a cég bizonyos gyakorlataival szemben.