A hazai kkv-szektor is beszállítója lehet az autóiparnak

2018.10.17. 11:20

Szintet lép a magyar autóipar - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az Automotive Hungary nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállításon. Az a cél, hogy a gyártás mellett Magyarország élen járjon a technológiák fejlesztésében is.

Palkovics László hozzátette, a kormány támogatja, hogy a magyar tulajdonú kis- és középvállatok az autóiparban is a termelési és értékláncban minél magasabb hozzáadott értéket tudjanak előállítani, saját szellemi termékkel legyenek képesek megjelenni.

Hangsúlyozta,
az autóipar a magyar gazdaság hajtómotorja,lehetővé teszi, hogy a gazdaság növekedése tartósan 4 százalék felett legyen.

Kiemelte, Magyarország a járműipar számára kedvező helyszín, ezt mutatják az itt lévő autógyárak fejlesztései.

Palkovics László szólt arról, hogy a nemzetközi és a hazai járműipar jelentős kihívások és változások előtt áll. Példaként említette az autók károsanyag kibocsátására vonatkozó jelentős csökkentés végrehajtását.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kiállítókkal beszélget az Automotive Hungary nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállításánForrás: MTI/Illyés Tibor

A miniszter kiemelte, a digitalizáció, az Ipar 4.0 a járműgyártásban is magával hozza a különböző iparágak összekapcsolódását, az 5G technológia, a Big Data lehetővé teszi a járművek valós idejű kommunikációját, ezzel a meglévő közúti infrastruktúra hatékonyabb kihasználását, a forgalomsűrűség és a balesetek számának mérséklését.

Palkovics László hangsúlyozta, a magyar gazdaságpolitika kiemelt stratégiai célja a kutatás-fejlesztés és az innováció támogatása. Ismertette, hogy Magyarország 2016-ban erre a területre nemzetgazdasági szinten a GDP 1,22 százalékát, több mint 427 milliárd forintot fordított. Az előzetes adatok szerint 2016-hoz képest 2017-ben 90,1 milliárd forinttal, 21,1 százalékkal emelkedtek Magyarországon a K+F ráfordítások, és elérték a 517,3 milliárd forintot, a GDP 1,35 százalékát.

Az innovációs és technológiai miniszter kitért arra, hogy az elmúlt időszakban évente átlagosan 500 000 személygépkocsit gyártottak Magyarországon, amely a BMW-beruházásnak köszönhetően növekedni fog a jövőben.

A miniszter szerint a BMW magyarországi gyárépítési döntése megerősítette, hogy a magyar gazdaságpolitika jó irányba tart, érdemes volt bevezetni Európa legalacsonyabb 9 százalékos vállalati nyereségadóját, valamint a duális képzést.

Forrás: MTI/Illyés Tibor

Ganczer Gábor, a Hungexpo Zrt. vezérigazgatója a megnyitón elmondta, az autógyártásban forradalom zajlik, az iparág jelentős innovációt valósít meg, a 4.0 elérte az ágazatot, és motorjává vált a változásoknak, és ezt a folyamatot követi az Automotive kiállítás és a hozzá kapcsolódó rendezvények.
A rendezvényen 15 ország 236 kiállítója mutatkozik be, a szervezők tízezernél is több látogatóra számítanak.

A kiállításhoz kapcsolódó konferenciák középpontjában a mesterséges intelligencia, a 3D nyomtatás, az elektromos hajtás és az ipar 4.0 áll.

Az Automotive Hungary társrendezvénye a járműipari fenntartás területét bemutató Autotechnika-Autodiga szakkiállítás, valamint a járműipar és a felsőoktatásban tanulók kapcsolatát erősítő Techtogether verseny. A Hungexpo Zrt. az idén először hirdette meg az Automotive Hungary kiállítás innovációs termékdíj pályázatot négy kategóriában, a nagydíjakat és a különdíjat a megnyitón adták át.

A kiállítás innovációs nagydíját szerszámok kategóriában a Hoffmann Hungary Quality Tools Kft. , szoftver kategóriában a Varinex Informatikai Zrt., ipari logisztika kategóriában a Szkaliczki Kft., a 3D nyomatás kategóriában a Stratasys GmbH kapta meg. Különdíjban részesült a Vendinvest Magyarország Kft.

Palkovics járműipari összefogást kezdeményezett

A járműipar szereplőinek összefogását kezdeményezte Palkovics László.

A miniszter elmondta, hogy október elején a környezetvédelmi tanács luxembourgi ülésén 2030-ig a járművek károsanyag-kibocsátásának a 2021-es szinthez képest való 35 százalékos csökkentéséről született döntés, ez alól mentességet kaptak a kis volumenű, úgynevezett niche gyártók, Magyarországon ilyen a Suzuki. Döntöttek arról is, hogy a célokat félidőben, 2023-ban felülvizsgálják.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK