Egyes alkalmazások az után is követnek minket, hogy letöröltük őket

App Store
--FILE--A Chinese mobile phone user shows the icons of App Store app, left, and messaging app Weixin, or WeChat, of Tencent on his iPhone smartphone in Ji'nan city, east China's Shandong province, 27 June 2017. A Chinese clothing company is suing Apple for copyright infringement of the Apple App Store logo, a court in Beijing said Tuesday (26 December 2017). Clothing label KON claim the Apple App Store logo closely resembles its own, which the company has been using as a merchandise trademark since 2011, and registered in 2012, according to the Dongcheng District People's Court in Beijing, which has accepted the lawsuit. KON is demanding compensation of 100,000 yuan (about 15,200 US dollars), an injunction against infringing devices such as iPhones and iPads, as well as a public apology. Both logos feature a triangular stick design. Apple replaced the old logo, consisting of a pencil, ruler and brush, with the current one on its iOS and MacOS devices this year. Kon said that the two logos look practically the same to the untrained eye of an ordinary customer. Launched in 2009, KON is a Beijing-based clothing label that targets young customers. The company said the logo design was inspired by singer Johnny Rotten of the British punk band The Sex Pistols.
Vágólapra másolva!
Érdekes jelenség figyelhető meg mostanában, hiszen a felhasználók által kitörölt alkalmazások valósággal kísértenek az interneten. Az applikációk készítőinek ugyanis sikerült elérniük, hogy láthassák, mikor törli ki egy felhasználó az alkalmazásukat, ezután pedig hirdetésekkel bombázhatják akkor is, ha az illető úgy véli, már megszabadult attól.
Vágólapra másolva!

Az olyan vállalatok, mint az Adjust, az AppsFlyer, a MoEngage, a Localytics és a CleverTap, mind képesek értesíteni a szoftvergyártókat arról, hogy mikor törlik le alkalmazásukat a felhasználók. Ügyfeleik között ott van a Spotify, a T-Mobile, valamint a Yelp is.

A fentebb említett vállalatok úgy gondolják, hogy mindez szükséges, hiszen így jobban tudják mérni, hogy a különböző frissítésekre hogyan reagáltak a felhasználóik. Jude McColgan, a bostoni székhelyű Localytics vezérigazgatója kiemelte, hogy az ő ügyfeleik nem arra használják a szolgáltatást, hogy hirdetésekkel árasszák el azokat a felhasználókat, akik letörölték az applikációjukat.

Mások azonban úgy gondolják, hogy a vállalatok visszaélhetnek az adatokkal, ha pedig ez megtörténik, az komoly büntetést vonhat maga után.

A törlésfigyelő szoftverek az Apple és a Google operációs rendszerének felépítését használják ki, pontosabban az értesítések által nyernek ki fontos információkat. Az alkalmazásfejlesztők mindig is használtak úgynevezett csendes értesítéseket, amely segítségével az app bizonyos időszakonként frissíti magát anélkül, hogy a felhasználó tudna erről, valamint a fejlesztőket is értesíti egyes, alkalmazásbeli eseményekről.

Illusztráció Forrás: AFP=Imaginechina/Da Qing

Amennyiben egy ideig nem jön ilyen visszajelzés a fejlesztők felé, a törlésfigyelő szolgáltatás eltávolítottnak tekinti az alkalmazást.

Így a cégek pontosan tudják, hogy kit kell elkezdeni visszacsábítani az adott platformra különböző hirdetésekkel.

Alex Austin, a Branch Metrics vezérigazgatója szerint ezek a szolgáltatások azonban sértik az Apple és a Google szabályait is, hiszen ezek a vállalatok tiltják a csendes értesítések használatát reklámközönség építése céljából. Ő arra számít, hogy az Apple és a Google hamarosan lecsap a törlésfigyelő szolgáltatókra és azokra az alkalmazásokra, amik nem tartják be a szabályokat. Addig azonban a vállalatok az után is követik a felhasználót, miután az már rég letörölte az alkalmazást.