Már milliárdokat ér a pizzát robotokkal összedobáltató cég

2018.11.05. 16:31

A SoftBank-csoport áll a Zume nevű vállalatnak juttatott legutóbbi, 375 millió dollárnyi befektetés mögött, jelenti a Wall Street Journal. Ez további, jelentős erősödéssel jár a 2015-ben alapított élelmiszeripari cég számára.

A Zume a számos Szilícium-völgyi startup közül arra hívta fel magára a figyelmet, hogy újszerű logiszitikai megoldást kínál az élelemszállítás problémájára, elsősorban a frissesség kérdésére. A cég olyan megoldásokat dolgozott ki, melyek birtokában nem egyszerűen ütemezhetővé, hanem optimalizálhatóvá válnak az élelmiszerlogisztikai feladatok, az alapanyagok beérkezésétől kezdve a kiszállításig.

A vállalatnál nem is voltak restek saját maguk megmutatni, hogyan működik ez a gyakorlatban.

Saját pizzakészítő műhelyt indítottak, ahol viszont nem emberek, hanem robotok készítik a pizzát.

A cég pedig azt állítja, ezzel sikerült úgy optimalizálni a készítési és kiszállítási folyamatokat, hogy a rendelt étel frissen érkezzen házhoz, a minőségi alapanyagok ne veszítsenek élvezeti értékükből.

IllusztrációForrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Ingo Wagner

A Zume-nál azt mondják: olyan univerzális platformot kínálnak a hasonló profilú cégek számára, melynek segítségével saját folyamataikat optimalizálhatják - ami az élelmiszeripar területén különösen fontos, már az alapanyagok felhasználásával is.

Azt pedig, hogy a befektetők mennyire bíznak a cégben, jól mutatja, hogy a SoftBank további, 375 milliós befektetésről tárgyal a vállalattal.

Ez pedig elképesztő értéknövekedést eredményez. Míg a céget tavaly 170 millió dolláros értékűre taksálták, most, egy év elmúltával, az audit eredményét 2,25 milliárd dollárra várják. Ez döbbenetes mértékű erősödés.

A cégben egyébként a technológiai szektor legnagyobbjai, köztük a Yahoo egyik társalapítója is potenciált látott. A SoftBank pedig a Zume-on kívül más olyan cégekbe is befektet, melyek a technológiát az élelmiszeripari tevékenységgel kapcsolják össze. Például az év korábbi szakaszában a DoorDash nevű éttermi applikáció fejlesztésébe szállt be, amelyre a befektetők összesen 535 millió dollárt adtak a cégnek.