Az Amazon Go, avagy az e-kereskedelmi óriás első pénztár nélküli boltja még januárban nyitott meg Seattleben, majd a sikeres próbaidőszak után ezt újabb üzletek követték Chicagoban és San Franciscoban.
Az Amazon Go azért is különleges, mert ezekben a boltokban nincs pénztár, helyette kamerák és érzékelők segítségével történik a vásárlás.
A vevő bemegy az üzletbe, majd a a rendszer érzékelői folyamatosan figyelik mit rak a bevásárlókosárba. Miután megvan minden, csak ki kell sétálnia és a végösszeget automatikusan levonják a bánkártyájáról.
A jelenleg működő Amazon pénztár nélküli üzletek meglehetősen kicsit, még egy szokványos élelmiszerbolt méreteit sem érik el. Azért nem nagyobbak, mert így a rendszer nem válik túlterhelté, ha egyszerre túl sok embert és terméket kell figyelni. Még 2017-ben az Amazon Go tesztüzlete felmondta a szolgálatot, amikor egyszerre több mint huszan voltak benn.
Azóta a cég sokat módosított a szoftveren, de a technológia még mindig akadályokba ütközik, ha nagyobb helyet és több terméket kell felügyelnie.
Az Amazon viszont már megkezdte a tesztelést, így várhatóan hamarosan megoldást találnak a fentebb említett problémákra, ezután pedig még többen használhatják majd az úttörő megoldást. Első körben a pénztár nélküli rendszer a Whole Foods áruházaiban lehet majd elérhető - bennfentes információk szerint.
Az Amazon tervei szerint három éven belül már több mint 3000 helyszínen lesz elérhető a pénztár nélküli koncepció. Azonban a többi élelmiszerlánc is fel akarja venni a versenyt. A Wallmart nemrég jelentette be, hogy megkezdik saját pénztár nélküli boltjuk tesztelését, de itt a vásárláshoz egy mobilos applikáció kell majd és nem lesz teljesen automatikus a folyamat.