A magyar ásványvízpiac az elemzés szerint 2018-ban (az értékesített darabszámok tekintetében) 4,5 százalékkal nőtt az előző évhez képest.
Ugyanebben az időszakban a Magyarvíz ennek több mint a dupláját, közel 10 százalékos növekedést ért el a mennyiségi eladások terén.
A cég ásványvíz-forgalmazóként, a Mizse pedig ismert hazai márkaként, a környezettudatosság érdekében elsőként helyezett el „zöld üzeneteket" a palackok címkéin, fenntarthatósági projektje keretében.
A Nielsen piackutató intézet kiskereskedelmi felmérése értelmében a hazai ásványvízpiac az eladott palackokat tekintve 2018-ban 4,5 százalékkal, 765,3 millió darabra nőtt,
míg a Magyarvíz Kft. 103,4 millió darabos értékesítésével 9,8 százalékos növekedést ért el 2017-hez képest.
Ezt a piaci érték feletti eredményt elsősorban a Primavera 13,6 és a zászlóshajó Mizse palackok 10,9 százalékos növekedése adta. Tavaly a literben számolt, átlagos ásványvízpiac-bővülés 3,3 százalék volt, míg a társaság ennek a háromszorosát érte el – ebből a Mizse 11,4, a Primavera pedig 14,8 százalékot bővült – 2017-hez mérten.
A Magyarvíz Kft. saját adatai szerint tavaly 249,2 millió palackot értékesítettek – és ebből csak a Mizse 115,2 millió darabot tett ki. Ez összesen 13,6 százalékkal volt több, mint a megelőző évben.
A márkák között a Mizse – eladott darabszámának 14 százalékos növekedése révén is – ezüstérmes lett a hazai ásványvízpiacon. A Magyarvíz Kft. 2018 év végéig összesen 8,878 milliárd forint nettó árbevételt könyvelt el, ami a terveiknek megfelelően 21 százalék volt, mint az előző év során.