Egy év alatt 80 milliárdot költöttünk gluténmentes ételekre
![Gluténmentes termékek](https://cdn.origo.hu/2023/12/BK1PQKbOSSWy9FcEA0Mufi9RfJWuxxc0tqUdlLsCzhI/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzY5NDZiYzVkOTRhNzRhNzA5YTQ4ZWE5YWI3ZDFiZDg0.webp)
„Magyarországon az EU-s átlag fölötti a különféle allergiától vagy ételintoleranciától szenvedők aránya: a Nielsen 2017-es globális kutatása értelmében
a hazai lakosság 7 százaléka vallja magát gluténérzékenynek
– mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója. „Emellett különféle fogyasztói asszociációk, úgymint egészségesség és vásárlói tudatosság is hajtják a gluténmentes termékek forgalmát."
A Nielsen által vizsgált több mint 90 élelmiszerkategória között
a kakaópornál a legnagyobb a saját kategória összértékesítésből kihasított gluténmentes szegmens forgalma: közel 40 százalék, ami két és fél milliárd forintnak és 17 tonnának felel meg évente.
A kakaót a nedves bébiétel követi: ebben a kategóriában az értékbeli forgalom egynegyede gluténmentes.
Kimondottan lendületesen tör előre a
gluténmentes tortilla: a vizsgált időszakban közel megháromszorozta értékbeli forgalmát.
Gluténmentes mélyhűtött pizzából is többet vásárol a magyar: a szegmens értékben 80 százalékkal nőtt egyik évről a másikra, ezzel alulról súrolja a kategória összértékesítésének 3 százalékát. Mennyiségben ez 68 tonna pizzát jelent, ami közel 70 százalékos növekedés.