A rendelkezésre álló információk szerint egy ausztrál ügyvédi iroda az Illinois állambeli bíróságra adta be a keresetet, mivel a Boeing székhelye Chicagóban van.
A jogászok az USA-beli partnerükkel együtt kompenzációt és büntetést akarnak kiperelni a repülőgépgyártóból a 737 MAX tervezési hiányosságai,
valamint az ezek miatt okozott szerencsétlenségek, az elmaradt repülések és fizetéscsökkenés miatt.
Jospeh Wheeler légügyi jogász szerint, amikor a légiközlekedési hatóságokban világszerte kétségek merültek fel a Boeing 737 MAX biztonságos üzemelésével kapcsolatban, azonnal a földre parancsolták a gépet, így viszont azok a pilóták sem repülhetnek, akiknek erre a típusra volt szakszolgálati engedélyük és típusvizsgájuk.
Ők nem voltak tisztában azzal, hogy gép pontosan milyen specifikációval rendelkezik és milyen berendezéseket telepítettek a típusba, ahogy arról már az első, Lion Air-katasztrófa után amerikai légitársaságok szakszervezetei is nyilatkoztak.
Sok pilótát kényszerszabadságra küldtek, másik bázisra irányították át, emiatt pedig kevesebbet repülhetnek és a fizetésük is alacsonyabb.
Bár a perben részt vevők kiléte titkos, Wheeler azt mondta, az általuk közösen benyújtott kártérítési igény közel 250 millió dollár.
Ez nagyjából 75 milliárd forintnak felel meg.
Mint ahogy az ismert, a hatóságok a Lion Air és az Ethiopian Airlines egy-egy járatának katasztrófája után vonták vissza a Boeing 737 MAX légialkalmassági engedélyét. Az előbbi katasztrófában 189-en, az idén márciusban történt szerencsétlenségben 157-en vesztették életüket.
A legutóbbi tervek szerint szeptemberben már megindulhatnak a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) által ellenőrzött tesztrepülések. Ugyanakkor a típus legnagyobb üzemeltetője a napokban frissítette előrejelzését és 2020-ig kivonta ezeket a gépeket az aktív flottából.