Németország
21:002024. június 14.
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc

Minden eddiginél jobban felpöröghet az online kereskedelem

Buying Shopping Holding Caucasian Ethnicity Young Adult 25-29 Years Female Women Only Women Young Women Only Young Women One Young Woman Only Isolation One Person Selective Focus Smart Phone Headphones Form Of Money Casual Clothing Residential Structure A
A fiatalabb korosztály életében már mindennapos az online vásárlás
Vágólapra másolva!
Az emberek 54 százaléka ugyanolyan gyakorisággal, majdnem 40 százaléka sűrűbben fog online vásárolni az idén a tavalyi rekordévhez képest - derül ki a Mastercard támogatásával készült Fizetési Élmény Riportból.
Vágólapra másolva!

A jelentés szerint a 18-39 éves korosztály a legaktívabb az online vásárlás területén, a korosztály több mint fele rendel heti rendszerességgel a netről, de a járvány ideje alatt az ötvenes korosztályban nőtt a legnagyobbat a webes vásárlók aránya (39 százalékkal).

Több olyan terméktípus van, amelyet kifejezetten a koronavírusos helyzet alatt kezdtek el online vásárolni

- hívták fel a figyelmet utalva arra, hogy ilyen az élelmiszer, a ruhanemű vagy a háztartási tisztítószerek. A könyvről nyilatkozták ugyanakkor a legtöbben, hogy ritkábban vásárolják, mint a járvány előtt - tették hozzá.

A fiatalabb korosztály életében már mindennapos az online vásárlás Forrás: AFP/Cultura Creative/Eugenio Marongiu

Ágyból, tévézés közben vagy munkaidőben

A kutatásban azt is mérték, hogy az online vásárlást milyen helyzetben bonyolítják le az emberek. Kiderült: a megkérdezettek majdnem 60 százaléka vásárolt már ágyból, 52 százaléka tévézés közben, míg munkahelyen munkaidőben 45 százaléka intézett már digitális vásárlást.

Közel minden 5. honfitárs rendelt már a vécén ücsörögve,

továbbá a megkérdezettek 5 százaléka életveszélyes helyzetben - például biciklizés vagy vezetés közben - is vásárolt már online.

A bankkártyás fizetés lehetősége idén már az online vásárlók 40 százaléka számára tesz megbízhatóvá egy webshopot, szemben a tavalyi 27 százalékkal - mutattak rá a jelentésben. Ebben arra is rávilágítanak: kártyás visszaélés esetén a kártya letiltható, a kártyatársaság "chargeback" szolgáltatásának köszönhetően pedig az ellopott összeg sokkal nagyobb valószínűséggel kerül vissza az ügyfélhez, mint egy készpénzes vagy átutalásos fizetést érintő csalás esetén.

Ragaszkodunk a sárga csekkhez

Az emberek bő egyötöde továbbra is sárga csekken postán fizeti be a közüzemi díjakat, az úgynevezett készpénzmentes társadalom elérése egyelőre még várat magára - vonták le a következtetést. Az innovatív fizetési megoldások ugyanakkor fellendülőben vannak - állapítják meg, példaként felhozva azt, hogy

a rendszeres online vásárlók 60 százaléka már használta az ujjlenyomatát fizetés hitelesítésére.

Az Erős Ügyfélhitelesítés nehezítő tényező volt 2021-ben az e-kereskedelemben, alig több mint az emberek fele érezte úgy, hogy elegendő tájékoztatást kapott a bankjától az ügyfélhitelesítéssel kapcsolatban, és meg is értette azt - jegyezték meg.

A jelentésben felhívják a figyelmet arra: a válaszadók 37,5 százaléka választja az utánvétes vásárlást legszívesebben, de az elmúlt egy hónapban 47,5 százalékuk fizetett utánvéttel valamilyen internetes vásárlásért. A két szám közötti különbség azt sugallja, hogy megközelítőleg a fogyasztók 10 százaléka találkozott olyan helyzettel, amikor nem sikerült online fizetnie - tették hozzá.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről