Nagy Róbert a projekt sajtótájékoztatóval egybekötött szakaszindító eseményén azt mondta: a mintegy 8 milliárd forint hazai költségvetési forrásból kétszer kétsávos, 110 kilométeres óránkénti sebességre tervezett főút készül,
a fejlesztés a kerékpáros-közlekedés biztosítását, közvilágítási hálózat, vadvédelmi kerítés és a 67-es út üzemi hírközlő rendszerének kiépítését is magába foglalja.
A vezérigazgató emlékeztetett rá, hogy a 46,5 kilométer hosszú 67-es gyorsforgalmi út nagy részét 2019-ben adták át a forgalomnak. A kaposfüredi elkerülő mellett még hiányzó legészakibb szakasz, a 11 kilométeres látrányi elkerülő út közbeszerzési eljárása a végéhez közeledik, az építés várhatóan idén szeptemberben indul és 2023 karácsonyára fejeződik be.
A NIF korábbi tájékoztatása szerint a 67-es gyorsforgalmi út építése annak teljes hosszát tekintve 130 milliárd forintba kerül, a korábbinál biztonságosabb közlekedésen kívül nagy előnye az lesz, hogy
Kaposvárról személyautóval fél óra alatt elérhetővé válik az M7-es autópálya.
Nagy Róbert az MTI-nek az útépítés teljes költségére irányuló kérdésére azt közölte: pontos összeget a látrányi elkerülő közbeszerzési eljárásának zárása után lehet mondani.
Szita Károly (Fidesz-KDNP), a somogyi megyeszékhely polgármestere azt hangsúlyozta, hogy Magyarországnak ma olyan, a kaposváriak által már régóta várt kormánya van, amely támogatja a város és az M7-es autópálya 2x2 sávos összeköttetését. Már az út megépítéséről a kormánnyal kötött megállapodás hírére megnőtt a befektetők érdeklődése Kaposvár iránt - mutatott rá a politikus. Hozzátette: a városnak mára beteltek az ipari parkjai, kettőt bővítenie kell.
Szita Károly úgy vélte, hogy
a város az útfejlesztés nélkül nem tudná megvalósítani újraiparosítási programját, amelynek célja, hogy emelkedjen a kaposváriak jövedelme, mindenkinek legyen munkája, aki dolgozni akar.
A polgármester elvárásként fogalmazta meg, hogy a megyeszékhelyeknek az országos gyorsforgalmiút-hálózatba kapcsolása után lehetővé váljon e városok hasonló minőségű közvetlen kapcsolatának megteremtése is. "Ez az esetünkben Kaposvár és Pécs 2x2 sávos, minél előbbi összeköttetését jelenti" - mondta a polgármester. A beruházás elkerülhetetlen, "különben a Dél-Dunántúl csúszása folytatódni fog és megállíthatatlan lesz" - tette hozzá Szita Károly.