Ezekre a domainekre kerestek rá a legtöbben 2021-ben

Szinglik napja 2020, szingli, vásárlás, shopping, online shopping, 2020.11.11.
Vágólapra másolva!
Kétségkívül megfigyelhető az a trend, hogy a koronavírus járvány hullámainak alakulása összhangban van az online jelenlét fokozódásával, az új weboldalak létrejöttének ütemével és a domain regisztrációk számának alakulásával is - írja elemzésében a Rackhost.
Vágólapra másolva!

Az online jelenlét a tavalyi évben mind globálisan, mind hazai viszonylatban 3 fő területre oszlott: az e-kereskedelemre, a közösségi médiára, valamint a video streaming platformok küzdelme is erősítette az emberek digitális fogyasztását.

Továbbra is az élen az online kereskedelem

2021 egy másik történetet mesélt el, mint amit az előző években tapasztaltunk - írják. Igaz, korábban a lezárások hívták életre az igényt, hogy a vállalkozások elindítsák online platformjukat, ami a járvány kitörését követően a működésük folytatásának egyetlen esélyét jelentette. 2021-ben pedig mind világviszonylatban, mind Magyarországon az eddigi legmagasabb fertőzöttségi számokkal találkozhattunk, ami a domain piac újbóli fellendülését prognosztizálta. Az idei év első hónapjában a regisztrált domainek száma átlépte a 10 ezer darabot, amelyre az elmúlt öt évben csupán három alkalommal volt példa. Nem meglepő hát, hogy a járvány fokozódásával párhuzamosan az online jelenlét is fokozódott.

Mind hazánkban, mind globális szinten megfigyelhető volt az a tendencia, miszerint a járvány hatására 2020-ban hatalmasat bővülő e-kereskedelem meg tudta tartani a lendületét a tavalyi évben is, sőt, a rendelési gyakoriság növekedése felhajtóerőként hatott az online piac bővülésére.

A fogyasztók szemében az online kereskedelmi platformok népszerűsége koránt sem csökkent, sőt, a rövidebb szállítási idő, a kiszámíthatóbb raktárkészlet és a széles, bővülő áruválaszték miatt a forgalom folyamatos növekedése jellemezte a piac e szegmensét.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

A hazai listát tekintve a műszaki cikkek mellett egyre nagyobb népszerűség övezte a napi élelmiszereket és az otthoni-, valamint barkács cikkeket értékesítő online platformokat is. Magyarországon 2021-ben a Similarweb statisztikái szerint az e-kereskedelem kategóriában a legtöbbet keresett domainek a következők voltak:

  1. Árukereső.hu
  2. Jófogás.hu
  3. Emag.hu
  4. Vatera.hu
  5. Mediamarkt.hu.

Világviszonylatban a legnépszerűbb online domainek között szerepelt a WooCommerce, a Shopify, a PrestaShop és a Magento is.

A TikTok is az élre tört

A közösségi média platformok népszerűsége töretlen volt 2021-ben is, ám globális szinten mégis eltéréseket mutatnak a helyezések. Míg világszinten tavaly először a TikTok.com nem került fel a social média dobogójára, addig hazánkban a toplista 4. helyén végzett a kínai tulajdonban lévő domain.

A legkeresettebb domain világviszonylatban nem meglepő módon a Facebook.com, amit a Twitter.com követ.

A toplista 3., 4. és 5. helyét az Instagram.com, a Whatsapp.com és a Reddit.com foglalta el. Magyarországon a közösségi oldalak közül szintén a Facebook.com-ra kerestek rá a legtöbben, ezt követte az Instagram.com, majd a zenés platform előtt harmadik helyen a Twitter.com végzett. A lista ötödik helyét pedig a Messenger.com foglalta el.

Feltörekvőben a streaming piac Magyarországon

Külföldön nem új keletű a streaming site-ok népszerűsége a digitális fogyasztói társadalomban, ám hazánkban még csak serdülőkorban van az ilyesfajta szolgáltatások piaca. Globálisan a legtöbbet keresett kikapcsolódási platformok sorban a Youtube.com, a Netflix.com, a Miguvideo.com, valamint az Imdb.com és a Hotstar.com.

A Magyarországon ma legnépszerűbb streaming óriás, a Netflix.com hazánkban a tavalyi évben nem került a top 5 keresett domain közé, a csupán interneten keresztül elérhető streaming oldalak – mint a Videa.hu vagy a Filmorias.com – még mindig toronymagasan vezetik a népszerűségi listát az online streaming piacon.