Halálhajóvá is válhatott volna a P&O Ferries egyik kompja

European Causeway transport logistics Horizontal
P&O ro-ro/passenger vessel "European Causeway" is seen moored at the port of Larne on the north-east coast of Northern Ireland, on March 17, 2022. - Dubai-owned P&O Ferries on Thursday suspended its passenger and freight ships but denied the group was heading into bankruptcy. P&O Ferries operates four routes serving Britain, France, Ireland and the Netherlands. "P&O Ferries is not going into liquidation," the company owned by DP World said in a statement. (Photo by PAUL FAITH / AFP)
Vágólapra másolva!
Az ellenőrök rekordszámú hiányosságot soroltak fel a P&O Ferries múlt hónapban feltartóztatott hajóján, írja a The Guardian.
Vágólapra másolva!

Az ellenőrök a múlt hónap során vonták ellenőrzés alá, és példátlanul sok,

31 különböző hiányosságot tártak fel a European Causeway elnevezésű komphajón.

Ezek közé tartoznak a személyzet képzésével kapcsolatos aggályok, a munkafeltételekkel, a navigációval, a dokumentációval, a tűzvédelemmel és a mentőcsónakos gyakorlatokkal kapcsolatos problémák.

A "European Causeway" komphajó Forrás: AFP/Paul Faith

Emiatt a brit tengerészeti és parti őrség hatósága (MCA) április második hetéig nem hagyta jóvá, hogy a European Causeway elhagyja az észak-írországi Larne-t. A kivételesen szigorú ellenőrzések azután vették kezdetét, hogy kiderült: a P&O Ferries a múlt hónapban mintegy 800 alkalmazottjának mondott fel azonnali hatállyal, akiket sokkal olcsóbb külföldi kölcsönzött munkaerővel pótolt. Ez nemcsak a munka nélkül maradtak, de a kormány, a szakszervezet és az MCA dühét is kiváltotta.

A komptársaság körüli bonyodalmakról az Origo folyamatosan beszámol. Legutóbb a Spirit of Britain komphajó feltartóztatásáról írtunk.

A Spirit of Britain és a Pride of Kent még mindig Doverben vesztegel, miután ezeknél is komolyabb biztonsági problémákat tártak fel az ellenőrök.

Az European Causeway kivizsgálása során megállapítást nyert, hogy a mentőcsónakok vízre bocsátására vonatkozó intézkedések nem feleltek meg az előírásoknak, az evakuációs csúszda nem volt megfelelően karbantartva, a tűzvédelmi rendszerek elavultak voltak, továbbá a külföldről felvett új személyzet nem volt tisztában a rádió berendezések működésével.

A hírek szerint az elmúlt három év 46.000 hajókon végzett ellenőrzése során nem bukkantak annyi hibára egyetlen hajón, mint most a European Causeway-en.

A hibákat orvosolták, így a forgalom is helyreállt a skóciai Larne és Cairnryan, valamint a Hull és Rotterdam közötti útvonalon, miután a Pride of Hull is átment az ellenőrzésen.

A P&O Ferries kompjáratai azonban továbbra is szünetelnek a fő Dover-Calais-i átkelőn, ami hozzájárult ahhoz, hogy az elmúlt hetekben hatalmas teherautó-dugó alakult ki a Csatornánál.

Az eddig nyilvánosságra hozott információk szerint a tömeges elbocsátásokat követően összesen nyolc P&O Ferries komphajó közlekedését függesztették fel ideiglenesen, súlyos hibákra hivatkozva. Ezekkel kapcsolatban az üzemeltető elismerte, hogy megsértették a munkaügyi törvényeket.

A P&O Ferries szóvivője a következőket nyilatkozta:

A szigorú biztonsági ellenőrzések tovább növelhetik a P&O Ferries egyre növekvő költségeit, amibe beletartozik a járatok felfüggesztéséből származó bevételkiesés és a törvénytelen elbocsátások miatt a munkavállalóknak fizetett 36,5 millió fontos kártérítési összeg is. A Daily Telegraph által idézett források szerint a hajók feltartóztatása miatt az üzemeltetőnek valószínűleg a biztosítási díjainak hatalmas emelkedésével kell szembenéznie.