Húsz éven át tartott a Szex és New Yorkból ismert cipőmárka vesszőfutása

fashion Horizontal
Spanish fashion designer and founder of the eponymous high-end shoe brand Manolo Blahnik is pictured during the exhibition "The Art of Shoes" displaying his artworks at the Hermitage State museum in Saint Petersburg on May 10, 2017. About 200 shoes created by Manolo Blahnik over a period of 45 years as a stylist will be on display. / AFP PHOTO / OLGA MALTSEVA
Vágólapra másolva!
Több mint 20 éves jogi csatározás végére tett pontot a Szex és New York című sorozatból is ismert luxus cipőmárka, a Manolo Blahnik. A brit székhelyű vállalatnak ugyanis sikerült elérnie, hogy jogszerűen használhassa a márkanevét Kínában. Ezzel pedig a termékei elkezdhetik meghódítani a kínai piacot.
Vágólapra másolva!

Különös és nagyon sokáig tartó jogi csatározás zárult most le Kínában. A Manolo Blahnik luxusmárka ugyanis végre elérte, hogy használhassa az országban a saját márkanevét – írja a BBC.

A legendás cipőmárkát a Szex és New York című sorozat tette világszerte közismertté, azonban Kínában több mint 20 éven át nem működhetett önálló márkaként.

Egy helyi üzletember ugyanis védjegy alá helyeztette a márkanevet.

Fang Youzhu „Manolo & Blahnik" néven védette le a márkáját, még 1999-ben, és úgy tűnt, cipőket is árul a márkanév alatt. Az egész jogi csatározás alapja az volt, hogy

Kínában a védjegyekre vonatkozó alapszabály sokáig úgy szólt, hogy az kerül előnybe a hatóságok szemében, aki először nyújtja be a vonatkozó igényét.

Vagyis teljesen mindegy volt, hogy Fang márkája nem azonos a híres cipőgyártóéval, a kínai hatóságok sokáig erősebbnek tartották az ő igényét – egyszerűen azért, mert ő volt az első ezzel a névvel az országban.

Több mint 20 év után pert nyert a saját nevéért Kínában a Manolo Blahnik cipőmárka Forrás: NurPhoto/Oscar Gonzalez/NurPhoto/Oscar Gonzalez

A törvényt később módosították, és pontosították a „rosszhiszemű" védjegykérelmekre vonatkozó passzussokkal. Ennek eredményeként a nagy nemzetközi márkák jelentős győzelmet arathatnak Kínában a helyi vállalkozásokkal szemben, melyek csupán használják ezek neveit.

A vállalat, amely spanyol alapítójáról, Manolo Blahnikról kapta a nevét, közleményben jelezte, hogy megnyerte a pert a Kínai Legfelsőbb Népbíróságon. A cég egyébként 2000 óta számos sikertelen fellebbezést nyújtott be az ügyben, Kínában, amely a világ legnagyobb fogyasztói piaca.

A társaság vezérigazgatója, Kristina Blahnik (Manolo Blahnik unokahúga) azt mondta,

A márka most azt tervezi, hogy jövőre elkezdi árusítani a cipőit Kínában. Eddig ugyanis a Manolo cipők csupán harmadik felek online platformjain voltak elérhetők a kínai fogyasztók számára. Emellett a régióban Japánban, Hongkongban, Szingapúrban, Malajziában, Dél-Koreában, valamint Tajvanon is lehetett kapni Manolo lábbeliket.