Gyakran találkozhatunk azzal, hogy ha egy helyen, vagy egy márkától több terméket veszünk, akkor nagyobb kedvezményt kaphatunk. Anyagi szempontból logikusnak tűnik, hogy ez esetben éljünk az ilyen lehetőségekkel, ha amúgy is éppen most szereljük fel a lakásunkat mosógéppel, mosogatógéppel és hűtővel mondjuk egy költözéskor.
Azonban az anyagi szempontokon túl egyéb szempontokat is érdemes figyelembe venni,
másrészt anyagilag sem biztos, hogy jobban járunk hosszú távon. Ugyanis, ha már azzal is elkezdünk számolni, hogy mekkora a megvásárolni tervezett készülékek működtetésének energiaigénye, akkor az is kiderülhet, hogy tulajdonképpen egy nagy pénznyelőt tervezünk éppen beköltöztetni a lakásunkba. Ahogy az sem mindegy, hogy valóban tisztára mossa-e majd az a gép a ruháinkat, edényeinket, vagy éppen mennyire stabilan hűti az élelmiszereket, hogy azok a lehető legtartósabbak legyenek, és ne kelljen kidobnunk azért, mert hűtő helyett, csak egy szekrényt vettünk.
Abba a csapdába sem érdemes beleesnünk az egyesület tanácsa szerint, hogy vakon bízunk egy márkanévben. Ugyanis a gyártók különböző termékei közel sem nyújtanak azonos teljesítményt minden szempontból.
Sőt az sem biztos, hogy ugyanannak a márkának egy drágább terméke jobb teljesítményű, az olcsóbb pedig kevésbé.
Ha már körvonalazódott, hogy milyen terméket tervezünk éppen beszerezni, hasznos lehet online tájékozódni a termék tulajdonságairól vagy éppen arról, hogy hol találunk készleten az általunk kiszemelt darabból. Nem utolsósorban így könnyebben és gyorsabban össze is tudjuk hasonlítani az árakat, mintha boltról boltra járunk.
Sokszor a szállítási költséget is megspórolhatjuk, ha online rendelünk.
Illetve, ami nem utolsó szempont, hogy nyugodt körülmények között értelmezhetjük az olvasott információkat mielőtt meghozzuk a végleges döntést. Ebben segíthetnek a Tudatos Vásárlók terméktesztjei is, melyek különböző szempontok szerint vizsgálják a termékeket.
Mindazonáltal az online vásárlás során sem kerülhető el a fogyasztóra nehezedő diszkrét nyomásgyakorlás, például: „Már csak néhány darab maradt!" vagy „Utolsó darab", amivel próbálják sürgetni a döntéshozatalt. Mindezek ellenére érdemes higgadtan átgondolni, hogy mire költünk, és miért.