Black Friday: idén nagyobb kedvezményeket adnak - Amerikában

Black Friday, akció,  Amsterdam Black Friday deals Business Finance C&amp A COVID 19 Corona Covid-19 Crocs Diesel Dutch Dutch capital Dutch government Emporio Armani GEOX H&amp M House of Ritual Hugo Boss Humkemoller ICI PARIS XL Intimissim
Crowds at non-essential stores at the shopping district in Amsterdam, because a hard lockdown is imposed from tomorrow in The Netherlands. In order to stop the rapid advance of the much more contagious Omikron variant, the Dutch government is adopting the advice of the Outbreak Management Team to close as many sectors as possible. On, December 18th, 2021. (Photo by Romy Arroyo Fernandez/NurPhoto) (Photo by Romy Arroyo Fernandez / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Az Egyesült Államokban az idei Black Friday alkalmával olcsóbbak lesznek a termékek az elmúlt évekhez képest. A kedvezmények mértéke rekordot is elérhet nemcsak az infláció hatása, hanem fogyasztók nyári gyenge aktivitása miatt is.
Vágólapra másolva!

Örülhetnek az amerikaiak, az idei Black Friday alkalmával több terméket is jóval olcsóbban megkaphatnak a tavalyihoz képest – derült ki az Adobe Analytics kutatásából.

Az Egyesült Államokban kevesebbért árulják a televíziókat, az okostelefonokat, a játékokat és a bútorokat is. A kedvezmények mértéke várhatóan meghaladják az elmúlt évekét. Az árcsökkenésnek számos oka van. Mivel az emberek az elmúlt hónapokban inkább utazásokra és élményekre költöttek, a raktárkészletek felduzzadtak, amiktől a kereskedők szabadulni akarnak.

Forrás: NurPhoto via AFP/Romy Arroyo Fernandez/NurPhoto/Romy Arroyo Fernandez


A kisebb árakhoz természetesen az infláció mértékének csökkenése is közrejátszik. Az Adobe Analytics online kereskedelmi figyelője szerint a kereskedők rekordnagyságú árengedményeket adhatnak, például a játékok, az elektronikai eszközök és a bútorok áraiból is. Az okostelefonok ára már októberben is átlagosan 12 százalékkal, a televíziók pedig 9,4 százalékkal olcsóbbak voltak az egy évvel korábbihoz képest a hivatalos adatok szerint. Csökkent a személyi számítógépek, a hangszórók, a fülhallgatók és a fejhallgatók ára is, valamint a háztartási textíliák (lepedők, törülközők) árai, utóbbiak átlagosan 10 százalékkal.

Itthon azért más a helyzet. Egyrészt nagyon erős szabálynak minősül, hogy az akciós árakat a kedvezményesen felkínált termék 30 napos legalacsonyabb árához képest kell meghatározni. Vagyis nincs lehetőség feltornásznia az árat és aztán levinni. Másrészt a magyar kiskereskedelem nem muzsikál túl jól, nincs nagy mozgástere a boltosoknak nagy kedvezményeket adni, hiszen minden egyes akcióval a saját árrésüket faragják. A magyar vásárlók most nagyon nem aktívak. Ettől persze sokan belefuthatnak itthon valami jó ajánlatba, de Magyarországon hagyományosan az online kereskedelem „tolja" a Black Friday-t, a hagyományos boltok nem csinálnak az ügyből nagyobb hírverést.

Amerikában a National Retail Federation adatai szerint körülbelül 73 millió amerikai vásárolt hagyományos boltban a tavalyi Black Friday alkalmával – emlékeztetett a BBC. A nagy akciókat ígérő napon a magyarok harmada szerzi be a karácsonyi ajándékot, minden más a decemberi adventi időszakra marad.
Akciós ajánlatokból várhatóan később is válogathatnak az amerikaiak, ugyanis a Black Friday utáni hétfő az úgynevezett Cyber Monday. Ott ezen a napon az online kereskedők várják kedvezményekkel a fogyasztókat. Tavaly 77 millióan vásároltak ezen a napon. Az Adobe Analytics szerint a vásárlók az idei alkalommal 12 milliárd dollárt költhetnek. A kereskedelmi ünnep tavaly rekordot döntött Amerikában, hazánkban azonban még alig ismert.
A november 24-i Black Friday és az azutáni ünnepi időszak viszont óriási eladósodással is járhat, miután a jegybank szerepét betöltő Federal Reserve 22 éve nem látott magasra emelte a kamatlábakat. A magas kamatok miatt a hiteltörlesztők is nőttek – írja a The Wall Street Journal.

„A cikket támogatta a Black November szervezője, a Media Markt."